נסגרה עסקת מכתשים-כמצ'יינה; הסינים: "כבוד לישראל"

השלמת העסקה - ברבעון השני או השלישי של 2011 ■ לאחר ההשלמה יימחקו מניות מכתשים מהבורסה והיא תהפוך לחברה פרטית ■ כור תרשום רווח של 148 מ' ש'

נסגרה סופית עסקת המכירה של מניות השליטה בחברת מכתשים אגן של כור מקבוצת אי.די.בי לחברת כמצ'יינה. החברה הסינית תרכוש את החזקות הציבור במכתשים אגן ועוד 7% ממניות כור בחברה וכך תהפוך מכתשים לחברה פרטית ש-60% ממניותיה יוחזקו על ידי החברה הסינית ו-40% על ידי כור.

בהודעה ששיגרה הבוקר כור לבורסה נאמר כי מניות מ.א תרכשנה במחיר שישקף שווי חברה מכתשים אגן של 2.4 מיליארד דולר (בחישוב לפי החזקה אפקטיבית שאינה כוללת מניות המוחזקות על-ידי מכתשים וחברה בת שלה). בהתאם, לפני דילול בשיעור זעום שצפוי להיגרם ממימוש אופציות עובדים, המחיר למניה הינו 5.57 דולר (שהינו מחיר למניה של 19.93 שקל).

במסגרת העסקה יקבל ציבור בעלי המניות של מכתשים אגן תמורה כוללת של 1.27 מיליארד דולר עבור מכירת 53% ממניות החברה, וכור תקבל כ-168 מיליון דולר עבור מכירת כ-7% ממניות מכתשים אגן.

כחלק מהעיסקה, תפעל כמצ'יינה להעמדת הלוואה נון-ריקורס לכור באמצעות בנק סיני בהיקף של 960 מיליון דולר, אשר תהיה מובטחת בשעבוד על מניות כור במכתשים אגן. קרן ההלוואה תוחזר במלואה בתום 7 שנים ותישא ריבית משתנה בצירוף הוצאות בהן. השלמת העסקה להתבצע ברבעון השני או השלישי של 2011 . אם השלמת העסקה לא תבוצע עד לתום חודש אוגוסט 2011 (כפוף להארכה בנסיבות מסוימות), יהא ההסכם ניתן לביטול ע"י הצדדים.

כשתושלם העסקה צפויה כור לרשום רווח נקי הנאמד בשלב זה ב-148 מיליון שקל. כמו כן, תרשום כור במועד השלמת העסקה גידול בהון העצמי, הנאמד בשלב זה בכ-49 מיליון שקל.

הסינים: "דנקנר - מנהיג רב השראה"

"בשם כמצ'יינה, אני שמח על שחתמנו עם כור מקבוצת IDB על הסכמים לשיתוף פעולה בקשר עם מכתשים אגן", אמר רן ז'יאנ-שינג, נשיא כמצ'יינה. "לאורך המו"מ, נוכחנו כי מר נוחי דנקנר, יו"ר קבוצת IDB, הוא מנהיג רב השראה ונוצרו הערכה וכבוד בינינו לבין מר דנקנר והצוות המוכשר והמסור שלו. מר דנקנר ואני מאמינים שנוכל לפתח ביחד פעילות כלכלית משמעותית בישראל, בסין ובכל מקום בעולם. אני משוכנע שהשותפות בינינו תחזק את הקשרים הכלכליים בין מדינת ישראל לבין הרפובליקה העממית של סין בתחומי החקלאות והמדע הכימי ובתחומים נוספים.

"יש בי כבוד גדול למדינת ישראל, לאזרחים שלה ולשותפים החדשים שלנו בקבוצת IDB. אני מצפה לעוד הרבה שנים של שותפות הדדית משגשגת וחברות עם מר נוחי דנקנר ומודה לו על האמון והחברות כלפינו בכמצ'יינה".

עוד אמר ז'יאנ-שינג כי "אנו מצפים לעבודה המשותפת עם מר ארז ויגודמן, מנכ"ל מכתשים אגן, ועם צוות ההנהלה הנמרץ שלו. אנו מקבלים בברכה את ההסכם הקיבוצי שנחתם בין מכתשים אגן לבין עובדיה בישראל וכן את הסיכום להמשיך את הפעילות של מכתשים אגן במפעלים בבאר-שבע ובאשדוד. בנוסף, נשאף לאתר הזדמנויות לעבוד ביחד עם בעלי יכולת וכשרונות מקומיים על מנת להמשיך ולפתח את היכולות הטכנולוגיות והמדעיות של מכתשים אגן. אנו מאמינים שלהנהלה ולעובדים של מכתשים אגן יהיה חלק חיוני בהגשמת היעדים של כמצ'יינה ושל כור, לחיזוק הנוכחות הגלובלית של מכתשים אגן והמובילות שלה בשוק האגרוכימיה הגלובלי".

נוחי דנקנר, בעל השליטה ב-IDB, אמר כי "השותפות האסטרטגית שנחתמה היום בין כמצ'יינה לבין קבוצת IDB גורמת לנו סיפוק רב בהיותה אבן דרך חשובה בבניית היחסים הכלכליים בין סין לבין ישראל. העסקה משקפת את האסטרטגיה של קבוצת IDB ומגשימה את שאיפתה להיות קבוצה ישראלית מובילה תוך פיתוח הפעילות בשווקים המתעוררים בדגש על סין - מדינה המהווה מנוע הצמיחה המרכזי בכלכלה העולמית. אני שמח על ששותפינו בכמצ'יינה רואים בעסקה מהלך חשוב להידוק היחסים עם התעשייה והכלכלה הישראלית ומשוכנע ששיתוף פעולה זה אף יתרום לחיזוק הקשר בין סין לבין ישראל".

את כימצ'יינה ייצגו עורכי הדין דוד חודק, אסתר קורן ואדוה ביתן ממשרד עורכי הדין גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג ושות'. את כור ייצגו עודד ערן ונחמה ברין ואשוק ממשרד עורכי הדין גולדפרב.

עו"ד דוד חודק אמר כי "זו הייתה עסקה מרתקת מאין כמותה בכך ששילבה לראשונה בישראל בסדר גודל כזה את התרבויות העסקיות של המזרח והמערב. הסינים הרשימו אותנו מאד בחמימותם, במקצועיותם וביסודיות ניהול המשא ומתן. זו עסקה חשובה ופורצת דרך לכלכלה הישראלית ואני מברך את העומדים מאחוריה הן מהצד הסיני והן מהצד הישראלי".