ברקליס על "לוויתן": רציו המועדפת עלינו - תזנק ב-45%

האנליסט דייוויד קפלן על מסקנות ששינסקי: בתרחיש הגרוע ביותר, שיעור המס יעמוד על 20%-50% ■ מצמיד לרציו מחיר יעד של 80 אגורות למניה: "זרזים חיוביים בטווח הקצר"

ימים ספורים לאחר פרסום הדוח הסופי של ועדת ששינסקי - והתגובות בשוק ההון ממשיכות לזרום. היום פרסם האנליסט דייוויד קפלן מבנק ההשקעות הבריטי ברקליס קפיטל סקירה מקיפה על סקטור הנפט והגז בישראל, בה הוא מציין את רציו כמניה המועדפת בסקטור ומעריך שבתרחיש הגרוע ביותר מבחינת אימוץ המלצות ועדת ששינסקי - שיעור המס על ההכנסות מתגליות הגז יעמוד על 20%-50%.

קפלן מעדכן מטה את התחזיות שלו לגבי שותפויות תגלית הגז "תמר", בעיקר בשל התחרות מספקית הגז המצרית EMG. כזכור, החברה לישראל חתמה לאחרונה על עסקת גז ענקית בהיקף כ-4 מיליארד דולר עם EMG. קפלן אינו משנה את ההמלצות למניות הגז העיקריות - אבנר, דלק קידוחים, דלק אנרגיה, ישראמקו ורציו - אך הוא מעדכן את מחירי היעד של המניות.

אבנר זוכה להמלצת "משקל שוק" עם מחיר יעד של 2.89 שקלים (לעומת 2.98 ש' בסקירה הקודמת); דלק קידוחים מומלצת גם כן ב"משקל שוק" עם מחיר יעד של 16.17 שקל למניה - גבוה מ-14.55 ש' בסקירה הקודמת; מחיר היעד של דלק אנרגיה נחתך ל-1,682 שקל מ-1,805 שקל בסקירה הקודמת, כאשר ההמלצה נותרה על "משקל יתר"; את מחיר היעד של ישראמקו חתך קפלן ל-33 אגורות בלבד מ-48 אגורות בסקירה הקודמת, כאשר ההמלצה נותרה על "משקל חסר"; רציו זוכה להמלצת "משקל יתר" במחיר יעד 80 אגורות - גבוה ב-45% ממחיר השוק.

אז מדוע רציו היא המניה המועדפת על ברקליס? הסיבה היא שקפלן רואה "זרזים חיוביים בטווח הקצר". כזכור, כפי שפורסם ב"גלובס", ביום ה' הגיע קידוח "לוויתן" לשכבת הנפט הראשונה ותוצאות ראשוניות אמורות לצאת בחודש הבא. לאחר מכן ימשיך הקידוח לשכבת הנפט השנייה בעומק של יותר מ-7,000 מטר.

"בין הזרזים החיוביים ניתן למנות את 2 הבארות הנוספות שיאשררו את איכותו וגודלו של מבנה 'לוויתן'", כותב קפלן. "אנו מאמינים שישנו פוטנציאל שהנתון על 16 TCF של גז יעודכן כלפי מעלה".

נראה כי התוצאות הראשוניות של קידוח "לוויתן", אשר אישרו תגלית גז בגודל 16 TCF, הציפו את קפלן אופטימיות לקראת תוצאות סקרים סייסמיים ברישיונות "חנה", "דוד" ו"גל" הנמצאים סמוך ל"לוויתן"; פרסומי התוצאות צפויים בחודשים הקרובים.

אך הוא מתייחס גם לחוסר הוודאות בנוגע להמלצות ועדת ששינסקי ומעריך שהן ירוככו עד לאישור הסופי של הממשלה. "חוסר הוודאות ימשיך להחריף את התנודתיות בסקטור", כותב קפלן.