גבי רביד עשויה לעזוב תפקיד היו"ר בדש איפקס

על פי הערכות, הוצע לרביד ע"י הבעלים אלי ברקת לכהן כמנכ"ל החברה בת דש במקום קובי לוינסון אך היא אינה מעוניינת בכך ■ צפויה לסיים תפקידה לאחר כ-8 חודשים בלבד

יו"ר דש איפקס, גבי רביד, עשויה לסיים את תפקידה לאחר שמונה חודשים בלבד. כך נודע ל"גלובס". טרם סוכם האם רביד תישאר בתפקיד אחר בבית ההשקעות - ייתכן שכמנכ"ל החברה-בת דש, המרכזת כיום את חלקה הארי של פעילות בית ההשקעות, במקומו של קובי לוינסון - או שתעזוב את דש איפקס.

על פי הערכות הציע הבעלים, אלי ברקת, את תפקיד מנכ"ל החברה-בת דש לרביד, אך נראה כי היא אינה מעוניינת בו. "זהו תפקיד משמעותי. דש כיום גדולה יותר מפסגות בזמן שרביד עזבה אותה", טענו היום בשוק ההון. ברקת עצמו מעורב יותר ויותר במתרחש בחברה, וההערכות הן כי במידה שרביד תעזוב, הוא ייקח על עצמו את תפקיד היו"ר.

בתגובה מסר דוברו של ברקת, כי "דש איפקס היא חברה ציבורית החייבת בדיווח, ואינה מגיבה לשמועות".

ברקת מקדם בשבועות האחרונים שינוי מבני גדול בדש איפקס, הכולל הפיכת החברה-בת דש לזרוע ניהול הנכסים קופות גמל וקרנות נאמנות. החברה העוסקת בברוקראז' תצא מדש, ותוכפף ישירות לחברה-אם, וכך גם חברת תעודות הסל. שינוי זה יגרור כמובן שינויים פרסונליים, וייתכן מאוד כי יהיה שינוי במעמדה של רביד. לאור השינוי הצפוי הודיע לוינסון לפני כמה ימים, כי יעזוב את תפקידו כמנכ"ל דש.

בפני רביד עומדת כאמור גם האפשרות לעזוב את דש איפקס, שאליה הצטרפה רק בשנה האחרונה. בשוק ההון נטען, כי לא מן הנמנע שרביד תחזור לפסגות כיו"ר - תפקיד שממלאת כיום זהבית כהן באופן זמני.

"לא מצאה את עצמה"

רביד, לשעבר מנכ"לית פסגות, מוערכת כאחד המנהלים המוכשרים ביותר בשוק ההון, ונחשבת למנהלת דומיננטית. עם זאת, עד עתה היא "לא מצאה את עצמה" בתוך המבנה של דש איפקס, הכולל שני מנכ"לים משותפים דומיננטיים - עידו נויברגר ו-ויקטור שמריך - שאף יסדו את החברה.

כך למשל, את רכישת חברת תכלית תעודות סל אשתקד הוביל נויברגר, לעיתים עם ברקת. וכך הוא מנהל לבדו את המו"מ עם אייל בקשי על רכישת ההחזקות של האחרון בחברת תעודות הסל אינדקס.

רביד (63) ליוותה לפני כשנה את ברקת, יו"ר קרן BRM , בחיפושיו אחר רכישת בית ההשקעות. לאחר שרכש את השליטה בדש איפקס לפי שווי של מיליארד שקל, היא מונתה לתפקיד היו"ר. מינויה של רביד נועד להוביל את דש איפקס להתרחבות מואצת, בעיקר לכיוון הביטוח הפנסיוני, אך עד כה לא נעשה צעד משמעותי בכיוון.

באוגוסט אושרה לרביד חבילת התגמולים שכוללת שכר שנתי בסך 1.44 מיליון שקל, בונוס רגיל שיכול להגיע עד מיליון שקל בשנה, ובונוס נוסף של עד 2.6 מיליון שקל בשנה. כך, שכרה השנתי ברוטו יכול להגיע ל-5 מיליון שקל. מעבר לכך קיבלה רביד אופציות בשיעור 2.5% ממניות דש איפקס.

דש איפקס הוא בית ההשקעות העצמאי (שאינו בשליטת חברת ביטוח) השני בגודלו. הוא מנהל 23 מיליארד שקל בקופות גמל, כ-10 מיליארד שקל בקרנות נאמנות, וכ-20 מיליארד שקל בתעודות סל דרך החזקות בתכלית ובאינדקס.