CBS מציעה: קנו פרסומת והקצו 10% מהתקציב לאיכות הסביבה

הרשת תצא במסע יחסי ציבור לקידום המיזם, במסגרתו השחקן לורנס פישבורן יציע לצופים לשים לב ללוגו של העלה הירוק, שמציין כי הפרסומת תומכת בפרויקטים של איכות הסביבה

חברת CBS, שמוכרת בזכות רשת הטלוויזיה שלה, יוצאת במיזם לעידוד המפרסמים בערוציה השונים להקצות כסף לקידום איכות הסביבה.

במסגרת המיזם, שנקרא EcoAd, אנשי שיווק יקנו חבילת פרסומות לערוצי CBS השונים, שכוללים טלוויזיה, רדיו, אינטרנט ועוד, מתוך הבנה כי 10% מהכסף יוקצה לקרן לשיפור איכות הסביבה. על מנת להראות שהפרסומות הללו הן חלק מהמיזם, יופיע בהן לוגו מיוחד עם עלה ירוק.

בינתיים מתחילה להתמלא רשימת המפרסמים שהצטרפו לפרויקט הירוק, ביניהם ניתן למנות את שברולט, ג'נרל מוטורס, בוסטון סיינטיפיק ו-SunPower.

בשלב זה הפרסומות מיועדות להופיע בערוצים מקומיים של CBS. בדרך לפרסומות כאלה ברשת הארצית משיקה עכשיו CBS מסע יחסי ציבור, כשהפרזנטור שלו יהיה השחקן לורנס פישבורן, שמוכר בעיקר מסדרת סרטי "מטריקס" ומככב עתה גם בתוכנית "CSI", אחת מתוכניות הדגל של CBS.

במסגרת המהלך פישבורן יעודד את הצופים "לחפש את העלה", סימן שהמפרסם מסייע לאיכות הסביבה.

"כל אחד יכול למכור מדיה ולטפטף כמה דולרים לשיפור איכות הסביבה ולקרוא לזה 'תקשורת ירוקה'", אומר פול פוליזוטו, מייסד ונשיא EcoMedia, כשהוא מתכוון כמובן ש-CBS עושה עכשיו משהו שונה בתכלית. החברה שלו נמכרה ל-CBS במאי האחרון, לאחר עבודה משותפת של שנתיים. מטרת חברה זו היא לשמור על קשר עם רשויות מקומיות ולתור אחר פרויקטים חברתיים שדורשים יותר תקציב כדי לקדמם.

לדברי פוליזוטו, הוא מחפש פרויקטים ירוקים שירחיבו את התרומה של EcoMedia פי 10. כלומר, החברה שלו תתרום למשל 100 אלף דולר לפרויקט שהיקפו מיליון דולר, כאשר כל הכסף ניתן יחד. כך, לדבריו, מפרסמים יוכלו לספר ללקוחותיהם שהפרסומת שלהם היא חלק ממיזם לבניית מתקנים לתושבים המקומיים, לשימוש יעילות אנרגתית ואפילו ליצירת מקומות עבודה ברמה המקומית.

CBS אינה רשת התקשורת היחידה שיוצאת במיזמים שכאלה. כך, למשל, NBC החלה בשנים האחרונות למכור פרסומות שממוקמות לצד תוכן שעוסק בבריאות ואיכות הסביבה. תוכנית זו משכה אליה חברות כמו Home Depot ופרוקטר אנד גמבל.