הצחנה של אודי פרידן

יאללה, בטל את המינוי ל"גלובס" כמו שאיימת, ומהר. אין לנו עניין בקוראים כמוך

אסור לעבור לסדר היום על דבריו החמורים של אודי פרידן, שנאמרו בתגובה לראיון עם נירה שניידרמן ב"ליידי גלובס".

המשפט הפיוטי שהגה פרידן: "אם יש מישהי שפותחת את הרגליים שלי ב'ליידי גלובס', זה לא אומר שהצחנה צריכה להגיע לעמודי החדשות", הפך אותו ברגע מפרסומאי שנוי במחלוקת לשונא נשים ברישיון.

בחולניות מעוררת תמיהה דמיין פרידן את שניידרמן מפשקת את רגליה על השער של "גלובס", למרות שלא עשתה את זה. האופן שבו דמיין אותה מעידה על תפיסתו המעוותת את המין הנשי.

מה הקשר בין רגליה הפשוקות לכאורה של שניידרמן ובין הסוגיה העקרונית שעליה מתחה ביקורת - העמלות המוגזמות שגובים פרידן וחבריו הפרסומאים מחברות מסחריות? האם הרמיזה האנינה - הריח שעולה מאיבר מינה - מוסיפה משהו לטענות שלו?

כשלמישהו אין משהו חכם להגיד, הוא מתחיל לירות נמוך. וכשאתה יורה נמוך מדי, אתה פוגע בעצמך. לפעמים ברגל, ובמקרה של פרידן - במקום אסטרטגי יותר: בצלם האדם שלו.

יכול להיות שהפרסומאים נפגעו מדבריה של שניידרמן, כשאמרה שמשרדי הפרסום הם בית זונות גדול. זכותם. זכותם היה גם להוציא מכתב לעורך העיתון חגי גולן ולמחות בתוקף נגד הדברים שנאמרו. אפשר לנהל איתם סוג של דיאלוג ענייני.

מצד שני, זכותו של "גלובס" לפרסם את מה שהוא מוצא לנכון בעמודי החדשות. לזה קוראים חופש עיתונות ודמוקרטיה.

אבל מכאן ועד התבטאות מבחילה כמו של פרידן - הדרך ארוכה. אמירות כאלה מעודדות מעשי אונס, התעללות בנשים, החפצה של גופן ובקשות חנינה לאנסים מורשעים כמו משה קצב.

לפי הרציונל הזה, גם א' ממשרד התיירות פשקה רגליים והעלתה צחנה מבאישה באפם של גברים כמוהו, כשמסרה עדות במשטרה נגד הנשיא. באיזה זכות היא העזה לעשות את זה? נשים צריכות לסתום את הפה. ואם הן אומרות משהו, אז אנא שזה יהיה תחת משטר מחשבות שמתאים לפרידן. אחרת הוא ישפוך לכן דלי של צואה על הראש.

תבטל את המינוי ל"גלובס" כמו שאיימת, אודי, וכמה שיותר מהר. אין לנו עניין בקוראים כמוך.