ליברמן טוען שאשתי סייענית טרור

זה היה מפתיע, לא האמנתי שעוד אעלב מפוליטיקאי. אבל משהו ברוע הצליח לחדור את השריון

א. בדרך-כלל אני כותב על הילדים, אבל היום אני רוצה לכתוב על אשתי. זה לא הולך להיות טור יאיר לפיד פינת דנה ספקטור, אתם יכולים להיות רגועים.

גלית היא רופאת משפחה וחברת הנהלה בעמותת רופאים לזכויות אדם. היא מתנדבת שם כבר שנים. גלית מטפלת, בין השאר, בחיילים שצה"ל ערך בהם ניסויים רפואיים מסוכנים בלי ידיעתם והסכמתם, באסירים ששב"ס מונע מהם טיפול רפואי הולם, בנרקומנים, באנשים חסרי מעמד, באנשים חסרי בית, במהגרי עבודה לא מבוטחים שנפגעו בעבודתם, בפליטות מאפריקה שנאנסו בדרכן לישראל, ועוד. היא נותנת עבודה גם במרפאה פתוחה ביפו. צער העולם הוא קרנבל ביחס לדברים שרואים שם.

פעם הייתה נוסעת יותר לשטחים, אבל הקטע עם שמאלנים, מוכרחים לומר את האמת, זה שרובם אוהבים לנסוע לשטחים. זה מטהר אותם. זה הרבה יותר סקסי וקולי מאשר לנסוע לבית מעצר בדרום, שם מוחזקים 5 קטינים שהדבר היחיד שהמדינה מרשה להם להכניס לתא זה סיגריות. אין הרבה תהילת שמאל זוהרת בלעבוד עם חולי איידס ועם זונות ממין זכר; הרבה יותר נחמד לנסוע לכפר חאראס. אז היא לקחה את הדברים האלה.

אבל לא בא לי להעביר ביקורת על השמאל, בא לי לדבר על אשתי. בקיצור, זה מה שהיא עושה.

חוץ מזה היא מלמדת בחוג לרפואה באוניברסיטה. אה, ויש לה גם עבודה. אחרי הכול, מישהו צריך לפרנס בבית הזה. היא רופאה מעולה, ואני מת על תחושת אשת הדוקטור שיש לי בכל פעם שאנחנו הולכים בשכונה והפציינטים ניגשים להגיד שלום או לשאול שאלה.

ב. זאת אשתי. שר החוץ אומר שהיא סייענית טרור נטו, שפוגעת בלגיטימיות של מדינת ישראל. אז אני מבקש לנצל את הבמה הזו כדי לפנות אל שר החוץ: מי אתה, תגיד לי מי אתה, שתדבר ככה על אשתי? הא? אתה הרי חשוד סדרתי, אדם שהואשם בתקיפת קטין, מקורב למשטרים אפלים ולבעלי הון מפוקפקים, שר כושל.

זה מה שאתה, אדוני. מה עשית למען החברה בישראל? כלום לא עשית מלבד נזק. מה עשית למען מדינת ישראל מלבד לבודד אותה? מה טוב עשית בחייך? אנא ממך, מנה שלושה דברים. נראה אם תצליח. חיפשתי באינטרנט, חפרתי בכולו, ולא מצאתי. רק דברים רעים. אז אתה מדבר ככה על אשתי?

בזמן שאתה עובר מחדר חקירות לחדר חקירות ומציב מקורבים חסרי כישורים בעמדות בכירות, אשתי מטפלת באנשים חולים, מצילה חיים, דואגת לזכויותיהם של אלה שהמדינה, שאתה - אבוי - ממנהיגיה, מתעלמת מהם.

מי אתה שתדבר עם אשתי על תרומה למדינה? היא התנדבה לשנת שירות בעתלית, ואז שירתה שירות מלא. מי אתה שתדבר עם אשתי על ציונות? בת למשפחת קיבוצניקים, אנשים שבאו הנה מתוך אותם אידיאלים שאתה מנסה להרוס. אתה הכנסת את הבת שלך לעסקיך המסתוריים, הם את הילדים שלהם לימדו לתרום לחברה.

אז מי אתה, תגיד לי, שתדבר ככה על אשתי? סייענית טרור? מה מסייע יותר לטרור - טיפול רפואי, או השנאה שאתה זורע ומפזר? פגיעה בלגיטימיות של המדינה, אתה אומר? הבט סביב, אדוני, וראה מי פוגע בלגיטימיות שלה - אתה וחבריך.

כשאתה תובע מהאזרחים להצהיר על נאמנות למדינה היהודית והדמוקרטית, מדיר אוכלוסיות שלמות, משתיק ביקורת, מהלך אימים על כל מי שלא חושב כמוך וכורת בריתות עם החזקים, תמיד רק עם החזקים, אשתי נאבקת עבור החלשים והמוחלשים. וכמוה, זה ברור, גם חבריה.

בזמן שאתה, בצביעות ובציניות, מסתער על אנשים טובים בספין שמטרתו להסיח את דעתנו מהחקירות שלך ומשאר העוולות שהמפלגה שלך מבצעת, כמו לדוגמה בסוגיית הגז, אשתי פשוט עושה את המוטל עליה, כאזרחית וכאדם. בזמן שאתה רוצה לחקור מקורות מימון של עמותות שמאל בעוד מקורות המימון שלך נשארים מעורפלים, אשתי פשוט עובדת קשה. בזמן שאתה מדבר על ארגונים שפוגעים בצה"ל, אשתי מטפלת בחיילי צה"ל ובאזרחים שהצבא הונה אותם ופגע בהם ועכשיו מתכחש ומכחיש.

אז מי אתה, תגיד לי, שתדבר ככה על אשתי?

ג. פשוט לא להאמין מה אדם כמוך מרשה לעצמו להרשות לעצמו לומר. מעבר להיבטים הציבוריים, הדמוקרטיים והערכיים של מה שאמרת ושל מה שאתה עושה, מעבר לעמדות הפוליטיות שלך ושלי, הדברים האלה שאמרת על אשתי, כבוד השר, הצליחו להעליב אותנו. עלבון פשוט, צורב.

זה היה מפתיע, האמת. לא האמנתי שאפשר עוד להיעלב מפוליטיקאי. אבל משהו בגסות הזאת, בסגירות המחשבתית, ברוע, בישירות המפורסמת שלך, הצליח לחדור את השריון ולהעליב. והיה בזה עוד משהו, מבחינתי. משהו מעורר. הבנתי את זה גם קודם, אבל כשאמרת את הדברים האלה על אשתי פתאום ירד לי עוד אסימון. פתאום זה נהיה אישי.

גם קודם זה היה די אישי. כשמאלן אני רגיל להתקפות ולהשמצות אישיות, אבל אתם יודעים שזה לא אותו דבר כשמדברים עליך וכשמדברים על אשתך או על הילדים שלך. אפילו אתה, כבוד השר, תקפת קטין רק אחרי שזה הרביץ לבנך. אנחנו יותר פגיעים בכל הקשור לאהובים עלינו, ואני מאוד אוהב את אשתי, כבוד השר.

אני מבין שאני צריך לעשות יותר נגד זה. נגד הכיוון שהמדינה הולכת אליו. נגדך. הבנתי את זה גם קודם, כמובן, אבל עכשיו אני רואה את זה חד יותר. הערה לקוראינו מהיחידה לטרור יהודי שב"כ: אין מה להיבהל, אני לא הולך לעשות שום דבר אלים.

ד. אבל זה לא רק אישי, וזה לא רק אני. לכל הרופאים האלה מרופאים לזכויות אדם יש משפחות, בני ובנות זוג וילדים, וכך גם לשאר אנשי החברה האזרחית וארגוני השמאל ה"קיצוני". מדובר במעגלים די גדולים, אפילו שזה לא נראה ככה בכנסת. אני מקווה שכולם נעלבו והתעצבנו כמוני.

ואני מקווה שכל השמאל לקח את זה אישי והתעצבן. אני מקווה ששאלת המי אתה, תגיד לי, מי אתה, תעלה ותהדהד מקצה הארץ ועד קצותיה. כי די, כמה אפשר לדרוך על המדינה הזו, וכמה אפשר להרוס אותה מול עינינו; כמה אפשר לסכסך ולקלקל. מספיק. כרגע השמאל מוכה וחבול, מוטל על הקרשים. חייבים להתגבר ולעמוד. אולי זה מה שיעמיד אותנו. אני מקווה שכל מצביעי קדימה מתעצבנים גם הם מהמפלגה הימנית הקיצונית שהצביעו עבורה. חיזרו הביתה.

וזה לא רק אנחנו, השמאל והמרכז. ראיתי שהשבוע ירדת גם על ראובן ריבלין. מתקרנף, ככה קראת לו, ומנית את פשעו: הצביע כמו טיבי וחנין וזועבי. האמת היא שאם נעזוב לרגע בצד את חוסר הבושה שלך - אתה הרי לא מגיע לקרסוליו של ריבלין - היה בהאשמות המגוחכות שלך כלפיו וכלפי בני בגין ומיכאל איתן משהו שעודד אותי. זה הראה, אני מקווה, גם לחברים מהימין המתון יותר את הקלות שבה אתה מוכן לפנות נגדם. איפה עובר הגבול שלך, זו השאלה, אם ריבלין ובגין ואיתן הם בשבילך שמאל.

אני מקווה שגם הם ומשפחותיהם וחבריהם ואוהדיהם נעלבו והתעצבנו כמוני וכמו שאר האנשים שמניתי, ואני מקווה שגם שאר הישראלים יתחילו להתעצבן ויפסיקו לאכול את השקרים שלך.

עוד מעט יראו כולם איזה אדם אתה. ואז אולי המצב ישתפר.

ה. אה, ועוד משהו. עשה טובה, ליברמן, תגיד לפאינה קירשנבאום שתתקשר. נראה לי שכדאי שהוועדה תחקור גם אותי. אני לא רק בן זוג של שמאלנית מדופלמת, אני גם תורם מכספי לכמה מהעמותות האלה. אפשר להגיד שאני חלק ממקורות המימון.

דבר קטן: לא היה ברור מההצעה שלה אם יש איזשהו סכום מינימלי של תרומות לארגוני שמאל שיהפוך אותך לנחקר. אשמח אם תפרסמו מחירון. כי אם צריך להוסיף להם עוד כמה שקלים, נעשה מאמץ.

ופעם אחרונה: מי אתה, תגיד לי, מי אתה שתדבר ככה על אשתי?

דרור פויר
 דרור פויר

הרהור

די, כמה אפשר לדרוך על המדינה הזו וכמה אפשר להרוס אותה מול עינינו, כמה אפשר לסכסך ולקלקל. מספיק