בחירת "הנשיקה הטובה" בערוץ הילדים - לבירור

מועצת הכבלים והלוויין תערוך בירור על בחירת "הנשיקה הטובה ביותר" בטקס נבחרי הילדים, זאת עקב תלונות רבות של הורים ■ אם יוכרע כי היתה הפרה, היא תושת על HOT ו-yes

מועצת הכבלים והלוויין החלה בהליך בירור לפני הפרה על רקע בחירת "הנשיקה הטובה ביותר" במסגרת טקס נבחרי הילדים, ששודר בשבוע שעבר בערוץ הילדים.

ל"גלובס" נודע כי למועצת הכבלים והלוויין הגיעו תלונות רבות של הורים, שמצאו את הקטגוריה לא הולמת את השעה והפלטפורמה בה שודרה.

ההפרה, אם תהיה לבסוף, תושת על על HOT ו-yes ששידרו את הטקס.

הטקס התבסס על הצבעת הילדים בעבור שורה של קטגוריות מעולמם של צופי ערוץ הילדים. בין היתר נבחרו שחקן, שחקנית, זמר וזמרת השנה וגם הסדרות האהובות.

בין שלל האפשרויות היתה גם תחרות "הנשיקה של השנה", בה זכו כוכבי הסדרה "חצויה". במהלך שידור הטקס, ששודר בשעות אחר-הצהריים, הוצגו בשידור כל 5 הנשיקות המועמדות, מרביתן מתוכניות המיועדות לבני-הנוער, כמו "האי", "חסמב"ה" ו"חצויה".

לאור העובדה שערוץ הילדים פונה לילדים בגילאי בית-ספר, ובין היתר צופים בו גם ילדים צעירים יותר, פנו אל מועצת הכבלים והלוויין בראשותו של ניצן חן הורים רבים שדרשו התערבות.

ל"גלובס" נודע כי לפי גורמים במועצה, על פניו היה צריך לסווג את התוכנית כלא ראויה לצפייה לגילאי 8 ומטה. לפי סיווג זה, מדובר בתוכן ובו "פעילות מינית מרומזת", אשר כך ניתן להגדיר את הנשיקות ששודרו.

במועצת הכבלים והלוויין אישרו את הדברים.

מערוץ הילדים נמסר בתגובה: "טקס נבחרי הילדים הנו הטקס החשוב ביותר בטלוויזיה לילדים בישראל. הוא כולל קטגוריות שונות ומגוונות. אין אנו רואים פסול בקטגוריה המתייחסת לנשיקה. נשיקה היא דבר יפה, והיא חלק מהחיים שלנו וחלק מהתכנים שהילדים צורכים".