רשות ני"ע פועלת לשיפור הדיווחים בתחום הנדל"ן המניב

פרסמה היום הנחיות חדשות בנושא, שייכנסו לתוקף כבר בדיווחי החברות ברבעון הקרוב

רשות ניירות ערך מקדמת את שדרוג הדיווח בנושא נדל"ן מניב, שייושם כבר בדוחות הרבעוניים הקרובים לסיכום שנת 2010. היום פרסמה הרשות הנחייה שמטרתה לפשט את הדיווח על עסקי החברות בתשקיף ובדוח הרבעוני, לצורך הפיכתו לרלוונטי וברור יותר עבור המשקיעים.

לפי הרשות, אחד החידושים החושבים בהנחיות החדשות, הוא יצירה של מדרג דיווח חדש, כך שיתקיימו שלוש רמות דיווח: ברמה המצרפית ידווח התאגיד על ההכנסות, השווי ונתונים נוספים של התאגיד בפילוח לפי אזורים ושימושים. ברמת הנכסים המהותיים (נכסים המהווים 5% עד 10% מהמאזן או מההכנסות, וכן נכסים ששערוכם תרם 5%-10% מהרווח) ידווח התאגיד בתמציתיות את הנתונים המרכזיים המתייחסים לנכסים מהותיים.

ברמת הנכסים המהותיים מאוד (נכסים המהווים 10% מהמאזן או מההכנסות, וכן נכסים ששערוכם תרם למעלה מ-10% מהרווח) יפרסם התאגיד דיווח סטנדרטי ומקיף, לרבות לנכסים מהותיים מאוד בהקמה, וקרקעות מהותיות מאוד שנרכשו למטרות השקעה.

חידוש נוסף בהנחיות הוא השימוש בפורמט הכולל טבלאות, כך שהדבר יקל על קריאת הדוח התקופתי ועל שליפת הנתונים הדרושים מתוכו. מעתה, כל הטבלאות יכללו גם מספרי השוואה בעבר באופן שיקל לבצע בקרה על דיווחי התאגיד בעבר ולהשוות אותם לנתונים הנוכחיים. כמו כן, ההנחיה מעגנת ומחייבת שימוש גם במדדים פיננסיים שאינם מבוססים על כללי ה-IFRS - כגון NOI, FFO, ועוד - במטרה להגביר השוואתיות ביצועים בין תקופות שונות, ובין חברות שונות בענף.