לאחר החלטות הריבית בגוש: אירופה ננעלה במגמה מעורבת

כצפוי, ה-ECB והבנק המרכזי בבריטניה הותירו את הריבית על כנה ■ טרישה ציין כי הוא רואה בטווח הקצר לחצים אינפלציוניים ■ ספרד ואיטליה הצליחו לעמוד ביעד ולגייס 9 מיליארד אירו

בורסות אירופה ננעלו היום (ה') במגמה מעורבת, לאחר החלטות הריבית של האיחוד האירופי ובריטניה, זאת על אף שספרד ואיטליה הצליחו לעמוד ביעד שהציבו לעצמן ולגייס 9 מיליארד אירו.

יום לאחר שפורטוגל הצליחה לגייס 1.25 מיליארד אירו, הודיעה ספרד על גיוס של 3 מיליארד אירו, ואיטליה גייסה 6 מיליארד אירו. בספרד התקבלו ביקושים של יותר מפי 2 ובאיטליה - פי 1.4.

הבנק המרכזי בבריטניה הותיר את הריבית בבריטניה על כנה ברמה של 0.5%. בנוסף הודיע הבנק כי לא יחול שינוי במדיניות המוניטארית וימשיך בתוכנית רכישת נכסים בהיקף 200 מיליארד פאונד (315 מיליארד דולר).

גם נשיא הבנק האירופי המרכזי, ז'אן קלוד טרישה, הודיע כי הריבית באיחוד האירופי תישאר ללא שינוי. בנאומו ציין טרישה כי ההתאוששות הכלכלית נמשכת וכי הגוש האירופי אינו מצוי בסכנה קיומית אך אמר כי הוא רואה בטווח הקצר לחצים אינפלציוניים. טרישה גם התייחס לסוגיית רכישות האג"ח של מדינות באיחוד האירופי וכן להיערכות הקיימת לחילוץ מדינות הנתונות תחת לחצים פיננסיים.

מקרב המניות הפעילות, רשת הסופרמרקטים הבריטית, טסקו , ירדה לאחר שדיווחה על נתוני המסחר במהלך הכריסמס.

קומרזבנק הגרמני נחלש שלאחר שהודיע על תוכנית להגדלת הון המניות שלו ב-10%. מנגד BBVA ו-Banco Santander הספרדים רשמו עליות.

אופטימיות באסיה

אסיה נעלה את המסחר בעליות שערים וקיבלה דחיפה מהסנטימנט החיובי אמש בוול סטריט ובאירופה בעקבות ההצלחה של הנפקת האג"ח הקריטית של פורטוגל אתמול. גם אוסטרליה הסובלת משטפונות עזים מזה כמה ימים, נשמה לרווחה ומצאה הקלה מכך שהשטפונות לא יחמירו בימים הקרובים. הבנק המרכזי בקוריאה העלה את הריבית.

בקוריאה הבנק המרכזי הפתיע והעלה את הריבית ל-2.75%. רוב הכלכלנים צפו הותרת הריבית. למרות העליות בקוריאה המשקיעים עדיין מוטרדים מההחלטות עתידיות של הבנק המרכזי בקוריאה.

באוסטרליה שיעור האבטלה נפל בחודש דצמבר לרמה נמוכה מהצפי ועומדת כעת על 5% לעומת שיעור אבטלה של 5.2% בנובמבר.

מניות הבנקים ומניות הטכנולוגיה ריכזו עניין והובילו לעליות וביניהן: Samsung LG Electronics .