שינויים בפוינטר: המנכ"ל עוזב אחרי 6 שנים

‎‎במקומו של דני שטרן ימונה לתפקיד דוד מחלב, שניהל בעבר את סקופוס ‏‎‎■ היו"ר יוסי בן-שלום: "הגיע הזמן להביא מנכ"ל אחר, ההצלחה שלנו בחו"ל היא עוד לא מה שרצינו"‏

‎‎שינויים בהנהלת פוינטר : ל"גלובס" נודע שלאחר קרוב לשש שנים בתפקיד, המנכ"ל דני שטרן עוזב, ובמקומו ימונה דוד מחלב. מחלב ניהל בעבר את חברת סקופוס אשר נמכרה לפני שנתיים להרמוניק האמריקנית תמורת 86 מיליון דולר.

‏פוינטר נמצאת בשליטת ‏DBSI‏ של ברק דותן ויוסי בן-שלום, כשהאחרון מכהן גם כיו"ר החברה. היא מספקת שירותים לתחום הרכב, ונסחרת בתל אביב וברשימה המשנית של הנאסד"ק בשווי 30 מיליון דולר.

‏‏"דני ניהל את החברה במשך יותר מחמש שנים, ובשנים האלה עשינו הרבה מאוד דברים, וגדלנו ממכירות זניחות למכירות באזור של 75 מיליון דולר", אמר היום בן-שלום ל"גלובס". "גם את 2009, שהייתה שנה משברית, סיימנו בצורה מאוזנת וב-2010 חזרנו לצמוח. העזיבה של שטרן היא כחלק ממחשבה הדדית שלי ושלו. הגענו למסקנה שהגיע הזמן להביא מנכ"ל אחר, שיעביר את החברה עוד מדרגה, שהיא רכישות ופריצות לשוקי חו"ל. ההצלחה שלנו בחו"ל היא עוד לא מה שרצינו".

‏לדברי בן-שלום, תחת שרביטו של שטרן פוינטר הקימה "ראשי גשר" לפעילות בחו"ל, והתקווה עכשיו היא שמחלב יוביל את "הפריצה באמצעות ראשי הגשר". מדובר בשלב ראשון בשווקים בהם לפוינטר כבר יש פעילות, ובהם ברזיל, מקסיקו, ארגנטינה ורומניה - שם יש לפוינטר חברות הפעלה; וכן בכ-25 מדינות נוספות בהן היא מוכרת ציוד.

"אנחנו עושים מאמצים לחדור לארה"ב"

‏מטרה נוספת היא השוק האמריקני. "אנחנו עושים מאמצים לחדור לארה"ב, שם אנחנו כמעט ולא קיימים", אומר בן-שלום. "היינו בעבר במו"מ כמה פעמים לרכוש חברה אמריקנית ולא הצלחנו. זה שוק שהייתי רוצה להוסיף, ואני מקווה שנמצא את הנוסחה המתאימה. בסקופוס, דוד הצליח להקים חברה בת בארה"ב שהצליחה והרוויחה, ואני מקווה שהוא יוכל לשחזר את זה גם בפוינטר".

‏פוינטר‏, גם באמצעות החברה הבת שגריר, מספקת שירותים לסביבת הרכב, ובהם שירותי דרך, איתור והשבת כלי רכב שנגנבו וכן ניהול צי רכב. ב-2009 רכשה פוינטר באמצעות שגריר 51% ממניות ‏Car2go‏, שמשכירה כלי רכב לזמן קצר.‏

בשלושת הרבעונים הראשונים של 2010, פוינטר רשמה הכנסות של 53.6 מיליון דולר, צמיחה של 10.6% ביחס לתקופה המקבילה ב-2009, שהייתה שנת משבר. כ-67% מהכנסות החברה מגיעות משירותים שהיא מספקת, והיתר ממכירת מוצרים. בשורת הרווח פוינטר הצליחה לעבור מהפסד נקי של 1.7 מיליון דולר בינואר-ספטמבר 2009, לרווח נקי סמלי של כ-790 אלף דולר באותה תקופה ב-2010.‏

- ‎‎למחלב יש ניסיון גם במכירת חברה לחברה גדולה ממנה. זה הכיוון של פוינטר?

‏"אני לא מביא אותו בניסיון למכור חברה, את זה הייתי יכול להוביל בעצמי. המטרה היא להצמיח מכירות בחו"ל. הצלחנו יפה מאוד בישראל, ובחו"ל הצלחנו לייצב את הפעילות לא לפרוץ. אני רואה בחזוני מספרים הרבה יותר גדולים מהמכירות הקיימות שלנו בחו"ל, שמגיעות לכ-30 מיליון דולר. הייתי רוצה להגיע ל-60-70 ואפילו 100 מיליון".

‏בן-שלום ומחלב מכירים כבר תקופה ארוכה. בן-שלום היה יו"ר סקופוס בחלק מתקופת כהונתו של מחלב כמנכ"ל החברה. "הייתי יו"ר סקופוס במשך 7 שנים. מימיה הראשונים כחברה על סף מוות קליני ועד לחברה שנמכרה בהרבה כסף", אומר בן-שלום, שעזב את התפקיד מספר שנים לפני מכירת החברה העוסקת בפתרונות בתחום הווידאו. ‏‎‎