מכירות המחשבים ברבעון האחרון עלו ב-2.7% בלבד

HP שמרה על מקומה בתור יצרנית המחשבים המובילה בשוק, זאת אף שנתח השוק שלה הצטמצם ב-0.7% לעומת השנה שעברה והגיע ל-19.5%

היקף מכירות המחשבים האישיים ברחבי העולם ברבעון האחרון של שנת 2010 היה נמוך מהתחזיות ועלה ב-2.7% בלבד לעומת הרבעון המקביל אשתקד, זאת כתוצאה מהעדפת הצרכנים טאבלטים (מחשבי לוח) על-פני מחשבים אישיים ונטבוקים בתור מוצר צריכה אלקטרוני לקנייה בעונת החגים של סוף השנה. כך עולה מנתונים של חברת המחקר IDC.

HP שמרה על מקומה בתור יצרנית המחשבים המובילה בשוק, זאת אף שנתח השוק שלה הצטמצם ב-0.7% לעומת השנה שעברה והגיע ל-19.5%. את המקום השני תפסה דל, עם נתח שוק של 12.1% ואילו שלישית ממוקמת אייסר, עם נתח שוק של 10.6%.

דייויד דאוד, אנליסט ב-IDC, ציין כי החברה חזתה שהיקף המכירות העולמיות של מחשבים אישיים ברבעון האחרון של 2010 יגדל ב-5.5%, אולם תחזית זו התבררה כאופטימית מדי.

לדברי דאוד, הצרכנים בארה"ב נמנעו מקניית מחשבים אישיים ונטבוקים חדשים, מכיוון שהמתינו לסימנים ברורים יותר של התאוששות כלכלית, וגם מכיוון שהמחשבים הנוכחיים שברשותם עונים על צורכיהם לעת עתה. "ישנה עייפות בשוק הצרכני", הסביר דאוד. עוד מגלים הנתונים של IDC כי היקף מכירות המחשבים בארה"ב צנחו ב-4.8% ברבעון.

הטאבלט של אפל, אייפד, התגלה כחלופה אטרקטיבית בעיני הצרכנים למחשבים אישיים ונטבוקים. אפל מכרה 7.5 מיליון יחידות מהאייפד עד לספטמבר אשתקד, וצפויה להציג נתונים עדכניים על היקף המכירות של המוצר עם פרסום דו"חותיה הרבעוניים בשבוע הבא. "האייפד בהחלט הטביע את חותמו בשוק", אמר דאוד.

עלייה של 13.6% לעומת 2009

היקף המכירות העולמי של מחשבים אישיים הגיע ל-92.1 מיליון יחידות ברבעון, ול-346.2 מיליון במשך כל שנת 2010. מדובר בעלייה של 13.6% לעומת היקף מכירות העולמי בתחום ב-2009, כך על-פי נתוני IDC.

חברת מחקר אחר, גרטנר, מעריכה את היקף מכירות המחשבים האישיים בעולם ברבעון האחרון של 2010 ב-93.5 מיליון יחידות, עלייה של 3.1% לעומת אשתקד. התחזית של גרטנר דיברה על עלייה של 4.8% במכירות בתחום לרבעון. גם בגרטנר סבורים שהטאבלטים וקונסולות משחקי הווידיאו סיפקו חלופה לצרכנים, שהעדיפו אותם על פני המחשבים האישיים.

על-פי הנתונים של גרטנר, נתח השוק של HP, החברה המובילה במכירות המחשבים בעולם, עומד על 18.8% לעומת 19.6% ברבעון המקביל אשתקד. אייסר מחזיקה בנתח שוק של 12.7% ואילו דל בנתח שוק של 11.6%.