פרי ימשיך כיו"ר בנק מזרחי - חרף הצטרפותו ל"קדימה"

המשך כהונת פרי - אלא אם יחליט להתמודד על מקום ברשימת המפלגה בבחירות הבאות לכנסת ■ אם בעתיד יעזוב פרי את תפקידו, יחליף אותו המנכ"ל הנוכחי של הבנק, אלי יונס

הצטרפותו הצפויה של יעקב פרי למפלגת "קדימה" לא תביא לסיום כהונתו כיו"ר בנק מזרחי טפחות, אלא אם כן יחליט להתמודד על מקום ברשימת המפלגה בבחירות הבאות לכנסת. פרי (66), לשעבר ראש השב"כ ומנכ"ל סלקום, נמצא בתפקידו בבנק מאז פברואר 2003, ומועסק ב-60% משרה. בד בבד הוא מכהן כיו"ר מגל.

לפי שעה, פרי מצהיר כי אין בכוונתו לרוץ לכנסת. "ההתפקדות למפלגת 'קדימה' היא צעד אזרחי של הבעת דעה ותמיכה בדרך פוליטית מסוימת, כמו שמותר לכל אדם במדינה דמוקרטית - אך אין לה שום משמעות פרקטית", נמסר מטעמו. פרי מדגיש כי אין לו כל כוונה להתמודד לתפקיד ציבורי וכי "אם היה רוצה להתמודד - היה אומר זאת במפורש".

ההערכות הן כי אם בעתיד יעזוב פרי את תפקידו כיו"ר מזרחי טפחות, יחליף אותו המנכ"ל הנוכחי של הבנק, אלי יונס, המכהן בתפקידו משנת 2004.

בניגוד לבנקים שבבעלות המדינה, כמו לאומי, לא מוטלת על נושא משרה בבנק פרטי חובת צינון של שנתיים במעבר לדירקטוריון, כך שאין מניעה חוקית ליונס לעבור ישירות מתפקיד מנכ"ל ליו"ר.