דיווח: הוגשו כתבי האישום נגד חיזבאללה בפרשת חיסול חרירי

התובע המיוחד שחקר את רצח ראש ממשלת לבנון לשעבר, רפיק אל-חרירי, הגיש היום את כתב האישום ■ אירן וחיזבאללה הן המואשמות בכתבי האישום

יום גורלי בלבנון: התובע הכללי בפרשת חיסולו של ראש ממשלת לבנון רפיק אל-חרירי, דניאל בלמר, הגיש הערב (ב') את טיוטת כתב האישום בפרשת החיסול, כך מדווח בסוכנות הידיעות הצרפתית ובכלי תקשורת ערביים. בבית הדין הבינלאומי בהאג ידונו כעת בטיוטה, וצפויים לפרסם את החלטתם בנושא בתוך שישה שבועות לכל היותר.

עם זאת, בדיווח של כתב רשת "אל-ערבייה" בהאג, הכחישו את הדיווחים הערב, וטענו כי בית הדין עדיין לא קיבל את טיוטת כתב האישום. "כשיתקבל הדוח, בית הדין יוציא על כך הודעה רשמית", דיווח הכתב. "כרגע אין שינוי בנושא". על פי דיווחים בכלי התקשורת, אירן וחיזבאללה הן המואשמות בכתבי האישום, אך עם זאת כל דיוני הוועדה יתנהלו בדלתיים סגורות.

כזכור, לאחר שפירק את ממשלת לבנון, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נשא אמש נאום מיוחד וכמובן הפנה את האש לעבר ישראל. הוא טען כי ישראל היא זו שהכשילה את המגעים לפשרה בלבנון לאחר ההתנקשות בחרירי ואף טען שסעד אל-חרירי, בנו של הנרצח ומי ששימש עד לא מזמן כראש הממשלה ושוהה כעת בחו"ל, משתף פעולה עם ישראל.

"האם ייתכן שהישראלים או האמריקנים יתנו למהלך ערבי לעלות יפה?", שאל נסראללה, ומיד ענה: "לעולם לא". הוא האשים גם את חרירי הבן כי רקם נגדו מזימה ביחד עם האו"ם.

הגשת כתב האישום היא בבחינת עלבון קשה לחיזבאללה, בהמשך לשתי מהלומות שהיכו בתנועה בשנים האחרונות: ההפסד בבחירות לפרלמנט ומלחמת לבנון השנייה שזרעה הרס רב בלבנון. כעת, ככל הנראה מתוך מצוקה, מנסה נסראללה להסיט את האש לעבר ישראל וכן הוא מאיים על חרירי הבן ורמז לו שאם הוא יחזור ללבנון, הוא עצמו ייפגע.

"הקלטה בסתר" של חרירי: מתדרך עד להאשים את סוריה

בחיזבאללה שלפו אמש "שפן חדש" מהכובע: הקלטות בהן לכאורה נשמע סעד חרירי, ראש הממשלה המכהן ובנו של רפיק אל-חרירי, יחד עם ראש המודיעין הלבנוני וויסאם חסן וסגן ראש ועדת החקירה גרהארד להמן - מתדרכים את העד בפרשה, מוחמד זוהיר צדיק, להטיל את האחריות לרצח על סוריה.

ה"הקלטות" פורסמו בכתבה מיוחדת של רשת New-TV, מבלי שנמסר מה מקורן. מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, טען בעבר כי קיימים בידיו חומרי הקלטה רבים הקשורים לוועדת החקירה, ואף האשים כי ועדת החקירה הבינלאומית משוחדת ולא מהימנה.

ברשת הטלוויזיה ששידרה את ההקלטות, הודיעו כי הערב ישודרו הקלטות נוספות, המתעדות לכאורה את ראש הממשלה סעד חרירי, מאשים בעדותו בפני החוקרים את גיסו של הנשיא אסד, ראש המודיעין הסורי, בתכנון הרצח שבוצע ב-14 בפברואר 2005.