אייל גולן נחקר שוב; רשות המסים: "לא רודפים זמרים מזרחיים"

(עדכון) - גולן, החשוד בהעלמת מס בסך למעלה ממיליון שקל, שוחרר בערבות ■ לפי הערכות, גולן מרוויח מעל 13.5 מיליון שקל בשנה, והחקירה מתמקדת בהעלמות מס מאירועים פרטיים

שופט בית המשפט השלום בירושלים, ארנון דראל, שיחרר היום (ב') בערבות את הזמר אייל גולן החשוד בהעלמת הכנסות בסך למעלה ממיליון שקל.

גולן נחקר ביומיים האחרונים במחלקת חקירת מע"מ ירושלים של רשות המסים, בחשד כי לא דיווח, באמצעות חברת ההפקות ליאם שבבעלותו, על חלק מהכנסותיו מהופעות באירועים פרטיים. במסגרת החקירה הסמויה, כך מדווחת רשות המסים, נאספו ראיות שחזקו את החשדות נגדו.

לטענת הרשות, גולן, שמכהן כדירקטור ובעלים של חברת ליאם הפקות, קיבל הכנסות באמצעות עובדי משרדו ולא הוציא עבורם חשבוניות מס כחוק.

בהתאם לבקשה לשחרור בערבות של גולן, אתמול (א') נפתחה החקירה הגלויה נגדו, ובין השאר נערכו חיפושים בביתו; ובביתם של גולן שרעבי, מנהל חברת ליאם; אריק בני משה, איש הכספים בחברה; ודוד חנדלי, מנהל האירועים הפרטיים בחברה. במסגרת החיפושים נתפסו מחשבים, טלפונים סלולריים ומסמכים רבים.

עוד מדווחת הרשות כי במהלך חקירת החשודים נמצאו במהלך העימותים סתירות רבות בין הגירסאות, ולא התקבלו הסברים לעניין החשד להעלמת המס.

בית המשפט הורה על שחרורו של גולן בתנאים מגבילים, הכוללים הפקדת מזומן בסכום של 150 אלף שקל וערבות עצמית של 250 אלף שקל. על שרעבי הוטל, בנוסף לערבויות, גם צו עיכוב יציאה מהארץ למשך חצי שנה.

מליאם הפקות נמסר: "אייל גולן יופיע כבר הערב בפני ילדים חולי סרטן בהתנדבות, כפי שהתחייב לפני חודשיים, וייצא בסוף השבוע לסיבוב הופעות בארצות-הברית כמתוכנן".

מרוויח מיליוני שקלים בשנה

לפי ההערכות, גולן מרוויח למעלה מ-13.5 מיליון שקל בשנה לפני ניכוי מס, והחקירה מתמקדת בהעלמות מס מאירועים פרטיים בהם השתתף.

על-פי פרסומים, בעבור הופעה בחתונה גובה אייל גולן כ-48 אלף שקל. הוא מופיע כ-45 דקות, מה שהופך את המשפט "זמן שווה כסף" לממשי מאוד עבורו - כמעט 1,000 שקל לדקה. כשמחברים את כל ההופעות הפרטיות של הזמר, החשד הוא כי מדובר בהעלמות מס בסדרי גודל לא מבוטלים.

מחברת ליאם הפקות, המייצגת את גולן, נמסר בתגובה: "זהו הליך שרשות המע"מ מנהלת איתנו מזה מספר חודשים. החברה יזמה את הליך הבדיקה מול רשות המע"מ לפני חצי שנה. אנו מקווים שההליך יסתיים בקרוב, ומדגישים כי אנחנו אלה שפנינו לרשות לבדוק את הספרים של החברה".

‏גולן הוא רק אחד מהזמרים הים-התיכוניים שזומנו בשנה אחרונה לחקירה במשרדי רשות המסים במסגרת מבצע שמבצעת הרשות נגד זמרים ואמנים. במארס האחרון עוכב הזמר קובי פרץ לחקירה, בחשד כי לא דיווח על הכנסות מהופעות; באוגוסט האחרון נחקר ברשות המסים גם הזמר משה פרץ, בחשד כי העלים הכנסות של מיליוני שקלים ובדיווח כוזב למע"מ. הרשות מסרה אחרי חקירתו כי פרץ הודה בעבירות בהן הוא חשוד. יחד עם פרץ נחקר גם אמרגנו, אמנון זינדאני, שהודה גם הוא בעבירות המיוחסות לו.

"לא רודפים זמרים מזרחיים"

אתמול, בזמן חקירתו של אייל גולן בחשד להעלמת מס, עלו טענות כנגד רשות המסים שהיא מפלה לרעה זמרים מזרחיים ונוטה לחקור אותם יותר. גורמים ברשות אמרו היום לחדשות 2 באינטרנט כי הם דוחים בתוקף את הדברים. "הטענה שאנחנו רודפים זמרים מזרחיים היא הבל-הבלים", אמרו.

"מסתבר כי זמרים שמופיעים בחתונות ובבר-מצוות חשופים יותר לקבלת כספים בצורה לא מסודרת, ולעיתים קיים חשד כי זמרים בוחרים שלא לדווח על ההכנסות הללו", הוסיפו הגורמים ברשות המסים. "הזמרים המזרחיים פשוט מופיעים יותר באירועים האלה, ולכן קיימים גם חשדות כלפי אחדים מהם".

ברשות המסים הדגישו עוד כי "רוב הזמרים המזרחיים לא חשודים בשום עבירות, ואין לחקירות של מס הכנסה שום קשר למוצאם, לעדתם ולדתם של הנחקרים".

באופן רשמי נמסר מרשות המסים בתגובה: "אנו דוחים מכל וכל את הטענה כי רשות המסים מתמקדת בחקירת זמרים מזרחיים. ענף האמנים הוא אחד היעדים שהוגדרו בתוכנית העבודה של רשות המסים, ואנו פועלים על-פיה. השיקולים לפתיחה בחקירה לכל החשודים בעבירות מס, ובכללם גם אמנים, הם שיקולים מקצועיים בלבדף ואין להם קשר למוצאו, עדתו או דתו של האמן".