שלמה החזקות רשמה ביקוש של מיליארד ש' וגייסה 500 מ' ש'

מדובר בגיוס האג"ח הגדול ביותר שביצעה החברה ■ מדובר במכרז מוסדי לקבלת התחייבות מוקדמת לרכישת אג"ח של החברה - סדרות י"א וי"ב

שלמה החזקות הודיעה היום (ב') כי הצליחה לגייס 500 מיליון שקל במכרז מוסדי לקבלת התחייבות מוקדמת לרכישת אג"ח של החברה, סדרות י"א וי"ב. מדובר בגיוס האג"ח הגדול ביותר שביצעה החברה אי-פעם ובו נרשמו ביקושים במכרז המוסדי של למעלה ממיליארד שקל.

ההנפקה נועדה לצורך המשך הפעילות השוטפת של החברה בתחום הליסינג ולמימוש תכניות העבודה של החברה לשנת 2011. את ההנפקה מוביל אייל בן יוסף, סמנכ"ל הכספים של שלמה החזקות. לאור ביקושי היתר שנרשמו במכרז המוסדי, הוחלט על הרחבת הגיוס מהיקף של 400 מיליון שקל להיקף של 600 מיליון שקל.

במסגרת המכרז המוסדי, הוגשו הזמנות לרכישת 730.9 מיליון שקל ערך נקוב אג"ח (סדרה יא'), הצמודות (קרן וריבית) למדד המחירים לצרכן, מתוכן קיבלה החברה התחייבויות מוקדמות ממשקיעים מסווגים בהיקף של 324.7 מיליון שקל ערך נקוב איגרות חוב (סדרה יא'), בשיעור ריבית צמודה מקסימלית של 2.4% לשנה.

עבור אג"ח (סדרה יב'), שאינן צמודות, הוגשו הזמנות לרכישת 353.1 מיליון שקל ערך נקוב איגרות חוב, מתוכן קיבלה החברה התחייבויות מוקדמות ממשקיעים מסווגים בהיקף של 173.5 מיליון שקל ערך נקוב איגרות חוב (סדרה יב'), בשיעור ריבית שקלית מקסימלית של 5.4% לשנה.

אייל גור, מנכ"ל חטיבת הרכב בקבוצת שלמה Sixt, אמר "מדובר בהנפקה חסרת תקדים בהיקפיה, ואנו מודים בראש ובראשונה על הבעת האמון החזקה שנתן שוק ההון לחברה ולבעל השליטה בה, מר שלמה שמלצר, העומד בראשה. ההנפקה המוצלחת מוכיחה, כי בזכות יציבותה הפיננסית של החברה, חוסנה, גודלה ויתרונה התחרותי בענף, המערכת הפיננסית מוצאת את אגרות החוב של החברה אטרקטיביות במיוחד".