אמדוקס במגעים לרכישת טלקורדיה ב-1-1.5 מיליארד דולר

טלקורדיה מספקת פתרונות תוכנה לחברות תקשורת אמריקניות ■ הבנק השווייצרי קרדיט סוויס נשכר על-ידי בעלי השליטה כדי לסייע בהליך המכירה ■ גם HP ואורקל במירוץ לרכישה

‎‎האם אמדוקס תבצע בקרוב את הרכישה הגדולה ביותר בתולדותיה? לפי דיווח של "וול סטריט ג'ורנל" מסוף השבוע, ייתכן שהתשובה לכך היא חיובית. המגזין דיווח שחברת ‏Telcordia‏, שמוחזקת על-ידי קרנות פרייבט אקוויטי, נמצאת על המדף ומחפשת רוכשים. בעלי השליטה מעוניינים למכור אותה בשווי של 1-1.5 מיליארד דולר, ובין הרוכשות האפשריות מוזכרת אמדוקס, לצד ‏HP‏, אורקל וקרנות פרייבט אקוויטי.

אמדוקס, שבניהולו של אלי גלמן, מספקת פתרונות תוכנה לבילינג (גבייה), ניהול ושירות לקוחות לספקיות תקשורת. טלקורדיה מניו ג'רזי פועלת בתחום דומה, ומספקת פתרונות תוכנה לחברות תקשורת. בדומה לאמדוקס, גם בטלקורדיה אחד מתחומי הפעילות הוא ה-‏OSS‏ - מערכות תמיכה לתפעול היומיומי של העסק.

לפי הדיווח, הקרנות שמחזיקות בטלקורדיה, ‏Providence Equity Partners‏ ו-‏Warburg Pincus‏, שכרו את קרדיט סוויס לנהל את המכירה. במקביל נבחנת גם האפשרות לצאת להנפקה ראשונית, אך ההעדפה היא למכור את החברה.

שתי הקרנות השלימו את רכישת טלקורדיה בתחילת 2005, לאחר ששילמו כ-1.35 מיליארד דולר במזומן. כחברה פרטית טלקורדיה אינה מפרסמת נתונים פיננסיים, אך בוול סטריט ג'ורנל מציינים שהכנסותיה בשנה שהסתיימה באוקטובר 2009 היו 735 מיליון דולר. ה-‏EBITDA‏ (רווח בנטרול מס, ריבית, פחת והפחתות) באותה השנה היה 166 מיליון דולר. ההערכה היא שבדומה לחברות אחרות בתחום, גם ההכנסות שלה פחתו בזמן המשבר, כשלקוחות עצרו את ההשקעות שלהם, אולם המגמה החלה להשתנות מאז.

אמדוקס ביצעה במהלך השנה האחרונה שתי רכישות: ‏jNetX‏ האמריקנית נרכשה תמורת 50 מיליון דולר, ו-‏MX Telecom‏ הבריטית נרכשה ב-104 מיליון דולר. את הרכישה הגדולה בתולדותיה עד כה אמדוקס ביצעה בימי הבועה העליזים: במארס 2000 היא רכשה בעסקת מניות את ‏Solect‏ מקנדה תמורת מיליארד דולר. בסוף הרבעון הקודם היו בקופת אמדוקס 1.43 מיליארד דולר, שמשמשים כעת בעיקר לרכישה עצמית של מניות. שווי השוק של החברה בבורסת ניו יורק הוא 5.5 מיליארד דולר.