מונה סמנכ"ל כספים חדש לאפריקה; יחליף את רון פאינרו

אפריקה הודיעה הבוקר על מינויו של מנשה שגיב כסמנכ"ל הכספים החדש של החברה ■ איזי כהן: "ניסיונו הרב והידע המקצועי המגוון, יתרמו רבות להמשך צמיחת החברה"

אפריקה ישראל הודיעה הבוקר (ג') על מינויו של מנשה שגיב כסמנכ"ל הכספים החדש של החברה. שגיב יחליף את רון פאינרו בתפקידו לאחר שפאינו ביקש לסיים את תפקידו ולפנות לאפיקים חדשים.

איזי כהן, מנכ"ל אפריקה ישראל בירך על המינוי והוסיף כי "עם יציאתה של אפריקה ישראל לדרך חדשה שגיב מצטרף לשדרה הניהולית המקצועית של החברה וכי, ניסיונו הרב והידע המקצועי המגוון שצבר לאורך תפקידיו השונים, יתרמו רבות להמשך צמיחתה בארץ ובעולם".

בתפקידיו הקודמים, כיהן שגיב כסמנכ"ל הכספים של התעשייה האווירית. בין פעילויותיו בתעשייה האווירית היה שגיב אחראי על הכנת התשקיף של התע"א והנפקת האג"ח בבורסת ת"א בסך מיליארד שקל.

לפני כחודש, הודיעה החברה על עזיבתו הצפויה של פאינרו. כתוצאה מכך, הוריד יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים את המלצתו למניית החברה ל"תשואת שוק". בן זאב הסביר את המהלך כי ההודעה על התפטרותו של פאינרו הינה שלילית עבור החברה בהקשר לשתי הנקודות הללו: לצד כהן, היווה פאינרו גורם חשוב ברכישת אמון המשקיעים המוסדיים והתפטרותו עלולה להוות עבורם תמרור אזהרה. שנית, בהמשך להתפטרות מנכ"ל אפי ארה"ב ריצ'רד מרין לפני כשבוע, נראה כי המשקיעים יתקשו לראות לנגד עיניהם מימוש קרוב של הפוטנציאל בארה"ב וההתמקדות תהיה בפעילות החברה ברוסיה.

נזכיר, כי באוגוסט 2010 קיבל פאינרו בונוס מיוחד בהיקף 1.25 מיליון שקל על תרומתו לייצוב החברה בתקופה הקשה שעברה וההגעה להסדר עם נושיה.

גורמים באפריקה מסרו ל"גלובס" כי פאינרו פורש מכיוון שברצונו "לפנות לכיווני פעילות חדשים".