שני כדורגלני עבר נעצרו בחשד להעלמת מס והלבנת הון

השניים, ששיחקו בקבוצות בכירות בליגת העל ואף בנבחרת ישראל, חשודים בהעלמת מס והלבנת הון בהיקף של 60 מיליון שקל, באמצעות גבייה בשוק האפור והפעלת צ'יינג'ים

שני כדורגלני עבר, ששיחקו בקבוצות בכירות בליגת העל ואף הופיעו במדי נבחרת ישראל, נעצרו היום (ג') על-ידי אנשי רשות המסים וחוקרי היחידה למלחמה בפשיעה הכלכלית במשטרה, בחשד לביצוע עבירות של העלמת מס והלבנת הון בהיקף של 60 מיליון שקל, באמצעות גבייה בשוק האפור והפעלת צ'יינג'ים.

הכדורגלנים, ששמם נאסר לפרסום, נעצרו הבוקר ביחד עם 8 חשודים נוספים, במסגרת פעילות של המשטרה ושל רשות המסים שנמשכה מספר שבועות. במהלך הפעילות היו המעורבים בפרשה תחת מעכב רצוף של בלשי המשטרה.

כמו כן, נערכו חיפושים בבתי החשודים במרכז הארץ ובצ'יינג'ים להחלפת כספים באזור גוש דן, ונתפסו שיקים, מזומנים ומסמכים. כמו כן נתפסו כספות שבהן נמצאו יותר מ-2.5 מיליון שקל במזומן.

חוקרים רשות המסים הגיעו בליווי החשודים לכספות הרשומות על שמם ועל שמות בני משפחה בבנקים שונים, שם נתפסו מיליוני שקלים, דולרים ואירו במזומן וכן תכשיטים רבים.

בשעות אחר-הצהריים הגיעו החשודים למשרדי היחידה הכלכלית בלוד ונחקרו באשר למעורבותם בפרשה. חלק מהחשודים צפויים להיות מובאים להארכת מעצר בפני בית משפט השלום בראשון-לציון. עם זאת, שני הכדורגלנים שעוכבו לחקירה צפויים להשתחרר למעצר-בית תחת תנאים מגבילים.

מעצר הכדורגלנים היום מצטרף לשורה של מקרים שבהם נקשר שמם של כדורגלני עבר בכירים בישראל בפרשות פליליות. כזכור, רק לפני מספר ימים הוגש כתב אישום נגד כדורגלן העבר לירון זרקו, בחשד כי סחט באיומים את שחקן הפועל תל-אביב, דגלאס דה סילבה. על-פי כתב האישום שהוגש נגדו, בין התאריכים 28.12.10 ל-4.1.11 "איים זרקו על דה סילבה בדרכים שונות ובמספר רב של הזדמנויות, ודרש ממנו כי ייתן לו 400,000 דולר, ואם לא יעשה כן יפרסם ברבים תמונות בהן דה סילבה מצולם בסיטואציות מביכות".