הצעה: ערוצים 23, 24, 9 וה-HD של ערוץ 1 ייכנסו ל-DTT

שר התקשורת משה כחלון ושר האוצר יובל שטייניץ חתמו על הצעת חוק להרחבת מערך הטלוויזיה הדיגיטלית, המאפשר צפייה בטלוויזיה ללא חיבור לכבלים או ללוויין

שר התקשורת משה כחלון ושר האוצר יובל שטייניץ חתמו על הצעת חוק להרחבת מערך הטלוויזיה הדיגיטלית, המאפשר צפייה בטלוויזיה ללא חיבור לכבלים או ללוויין.

על-פי ההצעה, שגובשה בשיתוף הגופים הרגולטוריים של הטלוויזיה ואנשי המקצוע של משרדי האוצר והתקשורת, בתוך כשנה וחצי יורחב מערך "עידן +" ל-18 ערוצים, במקום 5 היום. החוק יובא לוועדת השרים לחקיקה ביום ראשון הבא.

המערך, שיוכל להכיל זאת טכנולוגית על-ידי הוספת שני מרבבים, יכלול את 5 הערוצים שהוא כולל היום - 1, 2, 10, 33 וערוץ הכנסת, ואליו יתווספו הערוצים הייעודיים הכוללים את ערוץ 9, ערוץ 24, ערוץ דובר ערבית כשיקום וערוצי חדשות ומורשת אם יקומו.

כמו כן, הצעת החוק מדברת על הוספת ערוץ 23 וערוץ ה-HD של ערוץ 1 לטלוויזיה הדיגיטלית. באשר להוספת ערוצים אחרים בהפרדה גבוהה, יתקיים דיון בעתיד. כמו כן, יתווסף ערוץ נוסף שישדר רדיו.

בנוסף, הצעת החוק אומרת כי למרות שהרשות השנייה תפקח על המהלכים להוספת הערוצים, אחרי ההרחבה יועבר הפיקוח על המערך לחברה ממשלתית עצמאית נפרדת.

עוד הוחלט כי בשום שלב לא יכלול המערך ערוצי ילדים או ספורט, על מנת לא לפגוע בפלטפורמות yes ו-HOT, שצפויות להתנגד למהלך.

מערך ה-DTT מאפשר לצופים לרכוש ממיר מיוחד בעלות חד-פעמית של כמה מאות שקלים ולצפות בכל הערוצים המדוברים.

מחברת HOT נמסר: "ההחלטה האמורה נעשתה במחשכים, בלא שפורסם הרכב הוועדה, מבלי שזומנו הגורמים הרלוונטיים להשמיע את דעתם וללא כל ביסוס כלכלי. אנו תמהים על החשאיות ועל חוסר המקצועיות שבהם התבצע התהליך, שהוביל לתוצאה שהיא לא פחות מהזויה".