המשנה לפרקליט המדינה: ייתכן שנפלה טעות בחקירת גלנט

עו"ד שי ניצן מדבר על הסרטון שהופץ בקריאה לרצוח אותו, מספר על ההחלטה להוציא את א' מכתב האישום נגד קצב, וגם אומר כי ייתכן שנפלה טעות בהחלטת הפרקליטות בפרשת גלנט

המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, הוא אחד האנשים שהחליטו להוציא את א' מבית הנשיא מכתב האישום נגד נשיא המדינה לשעבר משה קצב. בשבוע שעבר נעצר פעיל ימין מרעננה, שהפיץ באינטרנט סרטונים שקוראים לרצוח אותו. הערב (ו') הוא מגיב לדברים.

"עמדנו שם והאמנו במה שאנו עושים והגענו להרשעה", אמר ניצן כשנשאל על עסקת הטיעון שהוצעה לקצב. "הלכנו תחילה להסדר כי התיק הזה היה קשה מבחינה ראייתית, אז הלכנו על בטוח. במהלך המשפט התווספו ראיות שלא היו לנו לפני כן".

"אני לא מתחרט שא' לא עלתה לדוכן העדים", הוסיף ניצן. "התיק הזה שונה בנסיבות. כבר בטיוטת האישום הנכונה, לא נכללה עבירת אונס של א' בגלל שהראיות לא אפשרו זאת".

ניצן גם רומז על דרישות הפרקליטות בשלב הטיעונים לעונש בשבועות הקרובים. "ישנם פסקי דין בעניינים של שרים ושועי עם אחרים, שהעובדה שהם ניצלו את העם לא מקלה עימם. זה מחמיר את העניין", אמר.

על פרשת גלנט: יכול להיות שתימצא טעות

"כשאנחנו מטפלים בחקירה אנו פונים לגורמים הרשמיים שמטפלים בנושא, במקרה הזה מנהל מקרקעי ישראל. ואנחנו חיים מפיהם", מספר ניצן על החלטת הפרקליטות לאשר את מינוי יואב גלנט לרמטכ"ל. "בעניין עובדתי אנחנו נזהרים ומבקשים תצהירים. הייתה עתירה קודמה, בדקנו את העובדות, הגשנו זאת לבית המשפט עם התצהירים המעורבים".

"יכול להיות שתימצא טעות כזו או אחרת", הוא מוסיף."הפרקליט הוא לא יחידה חוקרת. זו הסטה של העניין. הפרקליטות מילאה את תפקידה על הצד הטוב ביותר, אבל אם טעינו אנחנו לא מושלמים".

ניצן מספר גם כי גילה על הסרטון שקורא להרוג אותו מרשת ב' ומגיב לכינוי "גזען". "המלחמה בגזענות לא יכולה להישאר בידי של המשפטנים", אמר. "זה עניין של הורים ומחנכים. אני נכנס בגזענות בשוליים. אנשי הימין מרגישים שיש אצלי הטיה כי מטבע הדברים, כל אדם קורב אצל עצמו".

כשנשאל אם פחד, העדיף ניצן לא להתייחס לשאלה.