נשמע מוכר? רכבת פונתה הבוקר בשל עשן בקרון

נוסעי הרכבת בתחנת באר יעקב התבקשו לפנות מיד את הקרונות - איש לא נפגע ■ רק אתמול חזרו הרכבות לפעילות מלאה לאחר שנבדקו דגמי הקרונות ונמצאו תקינים ובטיחותיים

כשלושה שבועות בלבד לאחר האירוע הקשה בו עלה קרון רכבת ישראל באש סמוך למתחם חוות רונית, ויממה לאחר שברכבת ישראל חזרו לפעילות מלאה - חוזרת היום הבהלה לרכבת ישראל: רכבת פונתה הבוקר (ב') באזור באר יעקב מנוסעיה לאחר שעשן עלה מהקרון האחרון בה - כך דווח בגלי צה"ל. ככל הנראה מדובר בתקלה שמקורה בבלם החניה.

בעקבות התקלה ישנם שיבושים בלוחות הזמנים בתנועת הרכבות הבוקר מת"א דרומה.

כזכור, רק אתמול חזרה תנועת הרכבות לסדרה באופן מלא - לאחר 3 שבועות של שיבושים קשים. זאת, לאחר הצגת ממצאי הביניים שהציגו מומחים חיצוניים להנהלת רכבת ישראל בעקבות בדיקת הקרונות מדגם מדגם ic3. לאחר הבדיקה נקבע כי הדליקה פרצה בשל תקלה מבנית הקשורה בקרונוע ספציפי ולא בכשל מכני מבני המסכן את כל הקרונות.

בהנהלת הרכבת החליטו להחזיר לשימוש את כל הקרונועים שבהם הושלמו הבדיקות. השבתם של הקרונועים לצי הרכבות, מאפשרת לרכבת ישראל כאמור לחזור לפעילות שגרתית.

תקלת השריפה ברכבת עדיין נחקרת אך היא אירעה כנראה בשל תיקון שעבר הקרונוע בשנת 2001 בדנמרק. ממצאי דוח הביניים הראו כי מדובר בתקלה נקודתית ולא מערכתית ולפיכך החליטו ברכבת ישראל להחזיר את הקרונועים לשימוש. הדוח הסופי יפורסם בשבועות הקרובים.