JCS הכניסה ניידת שידור במשקל 19 טון לעיר העתיקה בירושלים

אולפני הבירה ירושלים יעבירו למיליוני מאמינים בצרפת את המיסה המרכזית של "שבוע השלום והאחווה" של כלל הכנסיות בירושלים

כל ירושלמי יודע שישנם שני דברים שכמעט ולא ניתן לבצע - שיתוף-פעולה של כל הכנסיות והזרמים הנוצרים הפועלים בעיר, והכנסה של ניידת ענק במשקל 19 טון לסימטאות העיר העתיקה. מסתבר כי למען האחווה והשלום העולמי, ניתן לפתור גם בעיות אלה.

מדי שנה נערך ברחבי העולם שבוע של תפילה משותפת של כל הזרמים הנוצריים. השבוע, שנערך על-ידי "מועצת הכנסיות העולמית" הכוללת כ-350 כנסיות מזרמים שונים, נועד להביא שלום ואחווה לעולם בכלל ולעולם הנוצרי בפרט.

השנה, המיסה המרכזית נערכת בכנסיה היוונית קתולית בעיר העתיקה בירושלים. הכנסיה היוונית קתולית פרשה במאה ה-18 מהכנסיה היוונית אורתודוקסית. כיום נחשבת הכנסיה לזרם הנוצרי הגדול בארץ.

המיסה המרכזית, שהתקיימה אמש (א'), תשודר מירושלים למיליוני מאמינים בצרפת, באמצעות הטלויזיה הממלכתית הצרפתית - FRANCE TELEVISION. לצורך כך שכרה הטלוויזיה הצרפתית את שירותי ההפקה של "אולפני הבירה ירושלים" מקבוצת JCS.

כיוון שהכנסיה נמצאת בתוך תחומי העיר העתיקה, בסמוך לשער יפו, היה צורך במבצע לוגיסטי מסובך, שכלל שיתוף-פעולה בין הטלוןיזיה הצרפתית ומרחב דוד של משטרת ישראל האחראי על העיר העתיקה, על מנת להכניס לסמטאות הצפופות את ניידת השידור של JCS.

לאחר שניידת הענק במשקל 19 טון, המיועדת בדרך-כלל לצילומי כדורגל ואירועים המוניים, הצליחה לנווט בסימטאות, הכשירה המשטרה שטח מגודר המיועד לחניה של הרכב. בשל הצפיפות המאפיינת את העיר העתיקה, ממקום החניה של הניידת ועד הכנסיה נסללו מספר קילומטרים של כבלים, והוצבו גנרטורים לחשמל ומערכות תמונה וסאונד.

על מנת להעביר לצופים את האווירה המיוחדת של הכנסיה, הנחשבת לאחת היפות בירושלים ונודעת בעיקר במסך האיקונות הגדול והיפה, בציורי הקיר ובתקרה המצויית, הוכנסו לכנסיה עשרות פנסי תאורה, והאירוע כולו צולם באמצעות 6 מצלמות.

בסך-הכול כלל צוות הצילום וההפקה 25 עובדים ישראלים וכן 12 אנשי צוות של הטלוויזיה הצרפתית. את המבצע ההנדסי-לוגיסטי ניהלו עזרא מועלם-המפיק הראשי של אולפני הבירה ירושלים, ג'אן פרנסואה ורזל המפיק הראשי ופטריק סימון הבמאי הראשי של הטלוויזיה הצרפתית.

לדברי חנני רפופורט, מנכ"ל "אולפני הבירה ירושלים", אולפני הבירה עובדים בשגרה עם כ-30 תחנות טלויזיה זרות, להן היא מעניקה שירותי הפקה וצילום בחוזים ארוכי-טווח.

"בדרך-כלל", אומר רפופורט, "מבצעים לוגיסטיים בסדר גודל שכזה מוענקים לרשתות הזרות בתקופות חירום של מבצעים ומלחמות. אני שמח שהפעם המבצע נועד להעביר תפילה לשלום העולם".