אל-ג'זירה: ישראל והרשות הפלסטינית תיאמו חיסולי בכירים

חשיפות "ויקיליקס - הגירסה הערבית" נמשכות: שר הביטחון לשעבר שאול מופז תיאם עם שר הפנים הפלסטיני את חיסול בכיר בזרוע הצבאית של פתח

חשיפות "ויקיליקס - הגרסה הערבית", החלק השלישי: רשת "אל-ג'זירה" ממשיכה לפרסם מסמכים חדשים החושפים סודות באשר ליחסים בין ישראל לפלסטינים. על פי המסמכים שמתפרסמים כעת, שיתפו שירותי הביטחון הפלסטינים פעולה עם ישראל בצורה הדוקה ביותר ואף דנו בחיסול חמושים בכירים בגדה.

בשנת 2005, כך על פי אל ג'זירה, נפגש שר הביטחון דאז שאול מופז עם נאסר יוסוף, שר הפנים הפלסטיני וביקש ממנו עזרה בחיסולו של חסן מדהון, פעיל הזרוע הצבאית של פתח שאחראי לשורת פיגועים בישראל. מספר חודשים לאחר מכן נהרג מדהון מטיל של חיל האוויר.

"ויתרו על זכות השיבה"

אתמול פורסם כי הרשות הפלסטינית הסכימה במסגרת ההסכם עם ישראל להגביל את שובם של עשרת אלפים פליטים פלסטינים בלבד מדי שנה, במשך 10 שנים לשטחי הרשות הפלסטינית - בעוד שראש הממשלה דאז אהוד אולמרט הסכים את שובם של אלף פלסטינים בלבד מדי שנה, במשך 15 שנה.

על פי המסמכים, הגיש יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן את ההצעה בשנת 2007, אך ישראל דחתה את ההצעה. ראש הממשלה אולמרט טען בפגישה שקיים עם אבו מאזן ב-31 באוגוסט 2008 כי ישראל תאפשר את שובם של אלף פליטים בלבד מדי שנה, למשך 15 שנים.

"מדובר במספר המינימלי אותו יכלו לדרוש הפלסטינים במסגרת השיחות", נטען ב"אל-ג'זירה". "למרות ההצעה הפלסטינית - ישראל דחתה אותה".