גולדמן זאקס: חשש ללחץ מכירות על מניית אפי פיתוח

בעקבות הודעת אפריקה ישראל מהיום על רכישת אחזקות אלכסנדר חלדיי (כ-9.7%) באפי פיתוח בכ-129 מ' ד'

אפריקה ישראל הודיעה היום כי תרכוש את אחזקותיה של חברת נירו שבבעלות אלכסנדר חלדיי (כ-9.7%) באפי פיתוח בתמורה ל-129 מיליון דולר. יצוין, כי לפני הסדר החוב הגדול של אפריקה עם מחזיקי האג"ח, החזיקה אפריקה ישראל ביותר מ-70% באפי פיתוח, ובעקבות ההסדר היא היתה צריכה להעניק ממניות אפי למוסדיים, מה שדילל את החזקתה בחברה לכ-54%. עכשיו הקבוצה פועלת להחזיר לעצמה מהמניות שלא ברשותה, ובעקבות המהלך הקבוצה תחזיק ב-64% מאפי פיתוח.

במסגרת ההסכם, בשלב הראשון יועברו לרשות אפריקה ישראל כ-3% ממניות אפי פיתוח בתמורה ל-45 מיליון דולר, אשר יקוזזו כנגד יתרת ההלוואה שהועמדה לחברת נירו, ערב הנפקתה של אפי פיתוח במאי 2007. ההלוואה שימשה את חברת נירו בהעמדת חלקה בהון העצמי של אפי פיתוח ערב הנפקתה.

בשלב השני חברת נירו תעביר לאפריקה ישראל את יתרת האחזקות שבידיה, המהוות כ- 6.75% מכלל הון המניות של אפי פיתוח, בתמורה לסך של כ-84 מיליון דולר במזומן עד 2 במאי 2011.

כלכלני גולדמן זאקס עדכנו את סקירתם על מניות אפי פיתוח ומציינים כי ההתפתחות האחרונה היא נייטרלית לחברה ולמניה אולם השוק עלול לפרש אותה לא נכון, בכיוון של חוסר אמונה של חלק מבעלי העניין והשליטה בחברה בעתיד שלה. לכן, עלול להיווצר לחץ של מכירות על המניה בטווח הקצר.

בשורה התחתונה נשארים בגולדמן זאקס עם המלצת "נייטראלי" ומחיר יעד של 1.25 דולר.