אפריקה מחזירה לעצמה מניות אפי פיתוח ב-129 מיליון דולר

תרכוש אחזקותיה של חברת נירו (10%) באפי פיתוח ותעלה להחזקה של 64% ■ המנכ"ל איזי כהן: "אנו עדים לצמיחה חיובית בנדל"ן ובמשק הרוסי בכלל, ומגמה זו צפויה להימשך"

אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב מאמינה באפי פיתוח, החברה הבת שמרכזת את פעילות הנדל"ן של הקבוצה ברוסיה. אפריקה ישראל הודיעה היום כי תרכוש את אחזקותיה של חברת נירו שבבעלות אלכסנדר חלדיי (כ-9.7%) באפי פיתוח בתמורה ל-129 מיליון דולר.

יצוין, כי לפני הסדר החוב הגדול של אפריקה ישראל עם מחזיקי האג"ח, החזיקה אפריקה ישראל ביותר מ-70% באפי פיתוח, ובעקבות ההסדר היא היתה צריכה להעניק ממניות אפי למוסדיים, מה שדילל את החזקתה בחברה לכ-54%. עכשיו הקבוצה פועלת להחזיר לעצמה מהמניות שלא ברשותה, ובעקבות המהלך הקבוצה תחזיק ב-64% מאפי פיתוח.

במסגרת ההסכם, בשלב הראשון יועברו לרשות אפריקה ישראל כ-3% ממניות אפי פיתוח בתמורה ל-45 מיליון דולר, אשר יקוזזו כנגד יתרת ההלוואה שהועמדה לחברת נירו, ערב הנפקתה של אפי פיתוח במאי 2007. ההלוואה שימשה את חברת נירו בהעמדת חלקה בהון העצמי של אפי פיתוח ערב הנפקתה.

בשלב השני חברת נירו תעביר לאפריקה ישראל את יתרת האחזקות שבידיה, המהוות כ- 6.75% מכלל הון המניות של אפי פיתוח, בתמורה לסך של כ-84 מיליון דולר במזומן עד 2 במאי 2011.

איזי כהן, מנכ"ל אפריקה ישראל, אמר כי "מהלך הרחבת בסיס השליטה באפי פיתוח וניצול ההזדמנות העסקית שנוצרה לרכישת כ-10% ממניות החברה, הינו נדבך נוסף באסטרטגיה העסקית של אפריקה ישראל לניצול הזדמנויות עסקיות ולביסוס יכולת שירות החוב לטווח ארוך של החברה".

"לאחרונה אנו עדים למגמה יציבה של צמיחה חיובית בענף הנדל"ן ובמשק הרוסי בכלל, ומגמה זו צפויה להימשך. אפי פיתוח, שלרשותה תזרים מזומנים חיובי ומבנה הון יציב, תוכל ליהנות מהשיפור שחל במצב השוק. התפתחויות חיוביות אלה יתרמו לגידול ברמת הנזילות של אפי פיתוח, שיעמידו לרשותה משאבים פיננסים לפיתוח עסקי חדש ולהשבחת ערכה וכן להחזר השקעה לבעלי המניות בשנים הבאות".