כלכלן סיני: "הצמיחה במשקים המתעוררים חזקה מאוד"

דר' זו מין, לשעבר המשנה לנשיא הבנק המרכזי הסיני ויועץ מיוחד לקרן המטבע הבינלאומית בכנס דאבוס: "אני מאוד מוטרד מעליה במחירי הקומודיטיס"

"אני מאוד מוטרד מעליה במחירי הקומודיטיס לרבות הנפט. חשוב להבין כי המזון מהווה יותר מ-80% ממדד המחירים לצרכן בסין, כך שעליה במחירי המזון ישפיעו מאוד על האינפלציה במשקים הללו. כתוצאה מכך, מחירי ההיצע עלולים לעלות. ללא שליטה וריסון במחירי המזון יהי מאוד קשה להשתלט על הלחצים האינפלציוניים בעולם" כך אמר היום (ד') דר' זו מין, לשעבר המשנה לנשיא הבנק המרכזי הסיני ויועץ מיוחד לקרן המטבע הבינלאומית.

מין ציין כי הצמיחה במשקים המתעוררים נותרה חזקה מאוד, כאשר היא מבוססת פחות ופחות על יצוא למערב אלא יותר ויותר לסחר בתוך הגוש האסייתי. "חשוב שהמשקים המתעוררים לא יחזרו ל"נורמאלי הישן" ולא ינסו לבסס את הצמיחה על יצוא אלא יותר על לבסס את הצמיחה על צריכה פרטית, הוסיף מין.

מין התייחס לסוגיה שלדעתו מהווה האתגר הכלכלי האמיתי לעולם כולו: אי שוויון בחלוקת ההכנסה. " זה לא רק עניין של מיסוי. השאלה שצריכה להישאל היא איך נוצרים הפערים הללו. כאשר בודקים את העניין אנו מגלים שפערי הכנסות נוצרים בעת משברים פיננסיים. אסור לתת לפערים הללו להמשיך לצמוח וזה חבל שהעולם לא שם מספיק תשומת לב לסוגיה הזו" הוא סיכם.

"אני מאוד מופתע לטובה מהנקודה שאנו נמצאים בה כעת. לא הייתי מאמין שנגיע לעת הזו עם תוצאות עסקיות כה טובות. רק לפני שנה חשבנו שהעולם מגיע לסופו. לדעתי מה שעשה את ההבדל העיקרי זה דווקא העובדה שהכלכלות המפותחות התאוששו בקצב הרבה יותר מרשים ממה שחשבנו. עם זאת, החברות עדיין פועלות באי ודאות גדולה מאוד והדירקטוריונים מאוד חוששים לעשות טעויות" הוסיף סיר מרטין סורל, יו''ר ומנכ''ל קבוצת WPP.