מה אומרים האנליסטים על אמדוקס ועל ההשקה של טבע?

RBC: קובעים מחיר יעד של 36 דולר למניית אמדוקס וצופים כי ברבעון הבא תציג רווח של 56 סנט למניה ■ כלל פיננסים: השקת הגמזר עשויה להניב לטבע רווח של כ-12 סנט למניה

הבורסה בת"א ננעלה היום (ד') בעליות שערים קלות. זאת, על רקע הנעילה היציבה בוול סטריט אמש, המגמה המעורבת בבורסות אסיה והעליות באירופה היום. המחזור הסתכם בכ-1.75 מיליארד שקל. סיכום היום דרך העיניים של האנליסטים בשוק:

RBC שוריים על אמדוקס: "המספרים יספיקו כדי לעורר את הסנטימנט"

חברת אמדוקס דיווחה אמש על הכנסות של 775.2 מיליון דולר לרבעון הפיסקאלי הראשון של 2011, עלייה של 6.9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. דניאל מיריון, אנליסט מ-RBC, שותפו האסטרטגי של תמיר פישמן, מציין בתגובה לפרסום הדוחות כי ב-RBC מאמינים שמספרים אלו יספיקו על מנת לעורר את סנטימנט המשקיעים. בבית ההשקעות מותירים המלצתם על תשואת יתר ומעניקים מחיר יעד של 36 דולר. מיריון צופה כי ברבעון הבא ההכנסות יסתכמו ב-782 מיליון דולר עם רווח למניה של 56 סנט.

מיריון מציין, כי המשקיעים ימשיכו לחפש אחר סימני ההתאוששות בחצי השני של השנה כמו גם להבין את פרופיל הרווחיות והצמיחה ארוכת הטווח של החברה. בעיניו של מירין יחס הסיכוי-סיכון במניית אמדוקס הוא חיובי ו-RBC משמרים את דירוג תשואת יתר ומחיר יעד של 36 דולר.

כלל פיננסים: "הבסיס לשת"פ של טבע נובע מההערות שקיבלה מה-FDA"

טבע דיווחה יחד עם חברת APP Pharmaceuticals על השקה מסחרית בארה"ב של תרופת ה-Gemcitabine HCI המיועדת להזרקה במינון של 200 מ"ג ובמנות של מיליגרם בודד ובכך הן מממשיכות את הסכם המיסחור, הייצור וההספקה שחתמו ביניהן.

בתגובה כתב יונתן קרייזמן, אנליסט כלל פיננסים, כי "אנו מעריכים כי הבסיס לשיתוף פעולה עם APP Pharmaceuticals נובע מההערות שקיבלה טבע מה-FDA בנוגע למתקן הייצור ב-IRVINE שבארה"ב. מכתב ההזהרה אילץ את טבע למצוא מתקן ייצור חלופי לייצור התרופה. בנסיבות העניין, בחרה החברה בשת"פ על מנת שלא לאבד את הבלעדיות השיווק במשך 180 יום, אשר ניתנת על ידי ה-FDA לחברה הראשונה המציגה גרסה גנרית לתרופת מקור".

עוד הוסיף קרייזמן כי "השקת ה-GEMZAR בבלעדיות וההתפתחויות סביב תרופת הלובנוקס, מהווים לדעתנו טריגרים חיובים הממחישים לשוק את היתרון התחרותי של טבע בניצול צבר חסרת תקדים של פקיעת פטנטים. להערכתנו, השקת הגמזר עשויה להניב לטבע רווח של כ-12 סנט למניה בשנה הקרובה".