גבעות קופצת 30%: "לא קיימת בעיית מים במקטע 8"

(עדכון) - גבעות על מקטע 8 הבעייתי: "ב-15 השעות האחרונות זורם במקטע 8, בזרימה טבעית, נפט קל עם מעט מים" ■ ירון זר: "המשקיעים נתלים בשביב אופטימיות שולי"

שותפות חיפושי הנפט גבעות מעדכנת הבוקר (ה') לגבי מקטע 8 הבעייתי, בו התגלו אתמול מים. לפי הדיווח, ב-15 השעות האחרונות זורם במקטע 8, בזרימה טבעית, נפט קל עם מעט מים. עם זאת, השותפות לא מציינת את קצב זרימת הנפט.

גבעות מציינת כי "כמות המים פחתה ועומדת על פחות מ-3%". לפיכך, השותף הכללי מכריז: "לא קיימת בעיית מים במקטע 8".

עוד מעדכנת השותפות כי השותף הכללי מתכוון להמשיך ולהזרים את מקטע 8 עד לכניסת השבת, כאשר במוצאי שבת תילקח דגימה של הנפט והמים ותישלח לבדיקת מעבדה. לאחר מכן, מעדכנת גבעות, יבוצע מבחן הזרקה במקטע 8 ובמידה והתוצאה תהיה חיובית, יבוצע frac.

בסיום הדברים מציינת גבעות כי בהתאם לתוצאות שיתקבלו, יקבע השותף הכללי בעזרת יועציו את המשך הפעולות בקידוח "מגד 5" ואת הדרך שבה ייעשה שימוש בכדי לנסות ולפתור את הבעיה במקטעים 6 ו-7.

ירון זר: "המשקיעים נתלים היום בשביב אופטימיות שולי"

ירון זר, אנליסט האנרגיה של כלל פיננסים, מסר בשיחה עם "גלובס" כי "העובדה שכנראה אין מים במקטע 8 ויש נפט, עדיין לא פותרת את הבעיה המרכזית שהיא שה-frac כנראה נכשל. המשקיעים נתלים היום בשביב אופטימיות שולי. התרחיש האופטימי של 'כיפת גז' נפל. חבל שהחברה לא צירפה לדיווח את קצב זרימת הנפט במקטע 8".

נזכיר כי אתמול דיווחה השותפות, וצנחה ב-52%, כי נתקלה בבעיות מהותיות הנוגעות לשכבות העליונות (6-8) בבאר "מגד 5", כאשר היא אינה יודעת לפי שעה כיצד להתגבר על הבעיות הללו ואינה יכולה להעריך מתי הן יטופלו.

הבעיה הנוגעת למקטעים 6-7 היא כי בפעולות ה-frac שנעשו שם הוחדרו מים מעורבים בחומרים כימיים שונים בלחץ גבוה. "מסיבה לא ברורה לא ניתן היה אחרי ביצוע פעולה זו לנקות את המקטעים מהמים שהוחדרו על מנת להמשיך ולשאוב נפט ממקטעים אלו", נמסר בהודעת ההבהרה של גבעות אתמול. "הסבר אפשרי הוא כי החומר הכימי שעורבב במים קרש באופן שסתם את הסדקים".