ההנפקה הראשונה של 2011: אייסקיור תגייס 38 מיליון ש'

החברה השלימה אתמול את המכרז המוסדי, בו נטלו חלק גם הקרנות המחזיקות בהף והבטיחה 80% מההנפקה ■ פיתחה טיפול בקור לגידולים בגוף האישה

חברת אייסקיור, שפיתחה טיפול בקור לגידולים בגוף האישה, מתקרבת לבורסה בת"א, לאחר שהצליחה להבטיח 80% מהנפקתה במכרז מוסדי שערכה אתמול.

ההנפקה מובטחת בחיתום, ולכן כבר ניתן לבשר רשמית על הסנונית הראשונה של הנפקות הביומד ב-2011. מדובר בהצלחה לא טריוויאלית, לאחר שבמחצית השנייה של 2010 כחמש חברות ביומד נאלצו לדחות או לבטל את הנפקותיהן.

בין המשקיעים במכרז המוסדי נמצאות הקרנות העיקריות שכבר מחזיקות בחברה: גיזה (שהזמינה 22% מהיחידות), דוקור (5.5%) ו-Bridge Investments (2.4%). כך שלא מדובר במקרה הקלאסי של קרנות הון סיכון שמנפיקות את החברה בתל אביב במטרה לצאת ממנה, אלא להפך.

משתתפים נוספים במכרז המוסדי הם מגדל (30%), כלל(7.2%), פרוקסימה (4%), קידמה (4%) וכן מנורה-מבטחים ואלטשולר (3.5% כל אחת).

את ההנפקה הובילו חברות החיתום של לידר, כלל פיננסים, רוסאריו, מנורה מבטחים ומיטב. נראה כי המשקיעים התרשמו בעיקר מן העובדה שלצד אישור השיווק בארה"ב, לחברה יש גם קוד המאפשר לקבל כיסוי ביטוחי למוצר. באמצעות הקוד יכול הרופא המבצע את הטיפול לגבות מחברות הביטוח תשלום עבור המכשיר של אייסקיור, כבר מן הפרוצדורה הראשונה. זאת - לפי התשקיף - במחיר שמניב לחברה רווח נאה.

שוק של כמיליארד דולר

אייסקיור היא חברה העוסקת בהקפאתם של גידולים באמצעות מחט המוחדרת אל תוך הגידול. דרך המחט מועבר נוזל קפוא ישירות לגידול, והוא מחסל אותו ללא פגיעה ברקמות מסביבו. המוצר הראשון מיועד לטיפול בגידולים שפירים בשד.

החברה נמצאת על סף הכניסה לשוק, וטרם חתמה על הסכמי הפצה או שיווק, אם כי כבר החלה בשיחות עם מפיצים. כיום, הטיפול בגידולים נעשה באמצעות ניתוח בהרדמה מלאה, מלבד בגידולים קטנים מאוד בהם מבוצעת ביופסיה. הפרוצדורה של אייסקיור יכולה להתבצע בהרדמה חלקית, באשפוז יום, מחוץ לבית החולים.

היום מתבצעות 700 אלף פרוצדורות ניתוחיות כאלה, ומחיר המוצר הוא כ-1,500 אלף דולר למחט. כלומר, השוק הפוטנציאלי הוא בהיקף של כמיליארד דולר. האתגרים העיקריים העומדים בפני החברה הם בניית מערך שיווק ושכנוע רופאים בכדאיות הפרוצדורה על פני ניתוח, תהליך שדורש השקעות משמעותיות בשיווק, ויכול לארוך זמן רב.

בשוק הגידולים השפירים בשד כבר פועלת חברה אמריקנית אחת, שהשיקה מוצריה לפני מספר שנים והכינה את הקרקע לכניסתה של אייסקיור.

אייסקיור הפסידה 7.8 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2010, לעומת 5.9 מיליון בשנה שעברה, וכבר ארבע שנים שהיא מפסידה סכומים דומים. החברה מעסיקה 16 עובדים.