ביקושים גבוהים בהנפקת המשביר לצרכן: גייסה כ-75 מ' ש'

בהנפקה נרשמו ביקושים גבוהים של כ-211 מיליון שקל, פי 2.8 מכמות ניירות הערך שהציעה החברה למשקיעים, ולאור האמור נקבע שיעור הריבית בהנפקה על 5.65%

קבוצת המשביר לצרכן השלימה בהצלחה את הנפקת איגרות החוב שלה וגייסה כ-75 מיליון שקל. בהנפקה נרשמו ביקושים גבוהים של כ-211 מיליון שקל, פי 2.8 מכמות ניירות הערך שהציעה החברה למשקיעים, ולאור האמור נקבע שיעור הריבית בהנפקה על 5.65%, לעומת ריבית מקסימלית בשיעור של 6.5% שהציעה החברה.

משביר לצרכן הציעה לציבור סדרה חדשה של איגרות חוב "סטרייט" (סדרה ב'), העומדת לפרעון בין השנים 2015 עד 2018 (מח"מ של 4.7 שנים), והצמודה למדד המחירים לצרכן. את ההנפקה הובילה חברת רוסאריו קפיטל, בניהולה של נגה קנז, יחד עם פועלים אי.בי.אי, לאומי פרטנרס, מנורה חיתום, מיטב הנפקות וברק קפיטל.

קבוצת המשביר לצרכן פועלת כיום במספר תחומי פעילות, במסגרת אסטרטגיה עסקית שבמרכזה הפיכת חברת הבת "מועדון 365" לפלטפורמה קמעונאית, המספקת לחברי המועדון מגוון של שירותים ומוצרים, ומעניקה לחברים הטבות צולבות בעת ביצוע רכישות מידי חברות הקבוצה ומידי חברות המשתפות עימה פעולה, כדוגמת חברת הדלק סונול.

הקבוצה מונה כיום את החברות: המשביר בתי כלבו, ניו-פארם, קשרי תעופה, סיבוס, ולאחרונה צירפה לשורותיה את רשת הציוד המשרדי אופיס דיפו, שנרכשה מידי אופיס דיפו העולמית לפי שווי של כ-178 מיליון שקל.

בנוסף, חתמה המשביר לאחרונה על הסכם שיתוף פעולה עם התאחדות הסטודנטים הארצית, במסגרתו תעניק הקבוצה הטבות לסטודנטים שיחזיקו את כרטיס המועדון שלה, וכן חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת פלאפון בנוגע לאספקת שירותי סלולר. במקביל, ממשיכה הקבוצה בפעילות להקמת רשת סופרמרקטים ממותגת, שצפויה לשאת את השם "קוסט 365". הקבוצה פועלת להגדלת היקף הפעילות שלה במסגרת תכנית ה- Cash Back לסדר גודל של 5-10 מיליארד שקל וזאת תוך שלוש שנים.

רמי שביט, מנכ"ל קבוצת המשביר לצרכן, מסר היום: "אנו מודים לשוק ההון על הבעת האמון הענקית בקבוצה, בחזונה העסקי ובמיצובה הפיננסי - מה שבא לידי ביטוי בביקושים הגבוהים להם זכינו בהנפקה. אנו מתכוונים להמשיך ולפעול לקידום האסטרטגיה העסקית עליה אנו מצהירים בשנים האחרונות, ולהמשיך ולפתח את מועדון 365 ואת הקבוצה כדי לבסס את מעמד הקבוצה כמועדון הלקוחות המשמעותי והטוב ביותר בישראל".