דיווחים: חוסיין סאלם מ-EMG נתפס עם 500 מ' ד' במזומן

על-פי הדיווחים, השותף המצרי של מימן נמלט לדובאי בעוד בני משפחתו עזבו ליעד בלתי ידוע ■ קבוצת מרחב: "הסיפור מצוץ מהאצבע, אין בו שמץ של אמת"

חוסיין סאלם, שותפו המצרי של יוסי מימן בחברת EMG, נתפס בדובאי כשברשותו כ-500 מיליון דולר במזומן. כך, על-פי דיווחים בסוכנויות הידיעות הבוקר (ב').

אתמול דווח שסאלם ובני משפחתו נמלטו ממצרים על רקע המהומות במדינה. על-פי דיווחים בתקשורת הערבית, סאלם עצמו נמלט לדובאי בעוד בני משפחתו עזבו ליעד בלתי ידוע. סאלם נחשב מקורב מאוד לצמרת השלטון במצרים ובעיקר לבנו של הנשיא מובארק, ג'מאל מובארק, שעל-פי דיווחים נמלט עם בני משפחתו ללונדון.

סאלם מחזיק ב-28% ממניות EMG המספקת גז מצרי לישראל מיוני 2008. על-פי דיווח של כתב סוכנות הידיעות הקנדית, עזבה משפחתו של חוסיין סאלם את מצרים לצד בני משפחותיהם של כ-20 מעשירי מצרים הנמנים עם האליטה השלטונית במדינה. הדיווח התבסס על גורמים ברשות שדות התעופה המצרית שלפיהם עזבו המשפחות את המדינה ב-19 מטוסים פרטיים.

סאלם הוא מאנשי העסקים המסתוריים במצרים, וככל הידוע מעולם לא התראיין בכלי תקשורת מערביים. במצרים מוכר סאלם כבעל רשת מלונות וכאיש סודו של מובארק ומשפחתו. הקשר העסקי שלו עם מימן נוצר כשהיה שותפו להקמת בית הזיקוק באלכסנדריה, שהוקם בסוף שנות ה-70 על-ידי חברת מידור הישראלית-מצרית.

מימן מכר את אחזקותיו בבית הזיקוק בתחילת העשור על רקע ביקורת פנימית במצרים ועבר לעסוק בייצוא גז טבעי לישראל. בעת הקמת EMG בשנת 2000 החזיק סאלם 65% ממניות החברה, לצד מימן (25%) וממשלת מצרים. אתמול בבוקר הוציא מימן הודעה רשמית בה התייחס לראשונה למהומות במצרים; הוא שידר "עסקים כרגיל" ואמר כי ייצוא הגז מ-EMG יימשך כסדרו. (לידיעה המלאה - לחצו כאן)

ביולי 2007 מכר סאלם לאנשי העסקים האמריקנים סם זל ודיוויד פישר 12% מ-EMG לפי שווי של 2.2 מיליארד דולר, ו-4 חודשים לאחר מכן מכר 25% ממניות החברה לחברת הנפט הלאומית של תאילנד, PTT, לפי שווי של כ-2 מיליארד דולר. יתר מניות החברה מוחזקות על-ידי מימן (20.6%), גופים מוסדיים ישראליים (4.3%) וממשלת מצרים באמצעות חברת הגז הממשלתית E-GAS (10%).

מקבוצת מרחב נמסר כי "כל הסיפור כולו מצוץ מהאצע, אין בו שמץ של אמת".