סלע קפיטל במו"מ לרכישת קניון עכו מדלק נדל"ן

רכישה תמורת כ-70-80 מיליון שקל ■ דלק נדל"ן רכשה ב-2006 את הקניון, שפרוס על כ-24 דונם בכניסה המזרחית לעיר עכו, תמורת 53 מיליון שקל

קרן הריט סלע קפיטל נדל"ן מנהלת מגעים לרכישת קניון עכו מידי דלק נדל"ן שבשליטת יצחק תשובה, תמורת כ-70-80 מיליון שקל, כך נודע ל"גלובס". על כוונתה של דלק נדל"ן למכור את הקניון, פורסם ב"גלובס" כבר בדצמבר.

דלק נדל"ן, בניהולו של ערן מיטל, רכשה ב-2006 את הקניון, שפרוס על כ-24 דונם בכניסה המזרחית לעיר עכו, תמורת 53 מיליון שקל. שטחו של הקניון הוא כ-13 אלף מ"ר, מתוכם כ-7,000 מ"ר מושכרים למשרדי ממשלה והיתר מושכרים לחנויות ולרשתות שונות. הקניון מניב הכנסה שנתית של כ-6 מיליון שקל בשנה.

כוונותיה של דלק נדל"ן למכור את הקניון הן בהתאם לתוכנית האסטרטגית שהציגה החברה בתחילת דצמבר, למכירת כל נכסיה בישראל ובקנדה, בד בבד עם הנפקת זכויות וגיוס אג"ח מגובות בביטחונות.

קרן סלע קפיטל נדל"ן, בניהולם של אלי בן-חמו ויצחק סלע, הוקמה ביוני 2007. רוב בעלי המניות הם גופים מוסדיים, כמו קופות גמל וקרנות פנסיה. יו"ר סלע קפיטל הוא מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, שמואל סלבין.

בעכו מורגשת לאחרונה כניסתם של הטייקונים לפיתוח של קניונים ומרכזי מסחר. קבוצת עזריאלי, שבשליטת דוד עזריאלי, החלה בשנה שעברה בבניית קניון עכו עזריאלי, ותוכנית למרכז מסחרי של חברת שופרסל, מקבוצת IDB, שבשליטת נוחי דנקנר, אושרה לאחרונה בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה עכו.

קרן סלע קפיטל מסרה כי "החברה אינה מתייחסת למשאים ומתנים ולעסקאות שטרם הבשילו". תגובת דלק נדל"ן לא נמסרה.