מכירת אזורים: תמיר פוליקר, מועמדו למנכ"ל של פרידמן

אם יזכה באזורים, המיליונר היהודי הקנדי הרשי פרידמן צפוי למנות את מנכ"ל חברת סונול בשלוש השנים האחרונות, למנכ"ל בחברת הנדל"ן

המיליונר היהודי הקנדי הרשי פרידמן, המתמודד על השליטה בחברת הנדל"ן אזורים , צפוי למנות את תמיר פוליקר, מנכ"ל חברת סונול בשלוש השנים האחרונות, למנכ"ל חברת הנדל"ן - אם יזכה בה - כך נודע ל"גלובס". את מהלך מכירת מניות השליטה (64% מהמניות באזורים מוביל בנק מזרחי-טפחות, הנושה הגדול ביותר של מחזיק המניות, שעיה בוימלגרין, החייב לבנק כ-650 מיליון שקל.

פוליקר (46) הודיע באוגוסט האחרון על סיום תפקידו בחברת הדלק, הנמצאת בבעלות גרנית הכרמל של דוד עזריאלי. מנכ"ל אזורים כיום הוא דוד נצר, שמונה לתפקיד בנובמבר 2009.

בוימלגרין קפיטל השולטת באזורים נקלעה למשבר קשה והיא נמצאת "דה פקטו" בפשיטת רגל. התוצאות שהתקבלו בניסיון המכירה של מניות אזורים לאחרונה היו מאכזבות ונמוכות משמעותית מגובה החוב: פרידמן הציע 250 מיליון שקל, שיכון ובינוי 180 מיליון שקל ומשפחת גינדי רק 100 מיליון שקל.

פרידמן מוביל ככל הנראה במרוץ לרכישת השליטה באזורים והבנק מנסה לגרום לו לשפר את הצעתו. אלא שהמצב של אזורים אינו מזהיר מבחינה עסקית ופיננסית, ובעל השליטה החדש ייאלץ להביא הרבה כסף מהבית נוסף להשקעה הבסיסית ברכישת המניות.

אזורים סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2010 בהפסד של 102 מיליון שקל, בהמשך להפסד של 338 מיליון שקל ב-2009 כולה. היקף ההתחייבויות של החברה 3.6 מיליארד שקל.

פרידמן עוסק בעיקר בתחומי הפלסטיק והנדל"ן בצפון אמריקה. הוא מחזיק גם בבית מטבחיים כשר וענק ומשקיע בהיי-טק ובתחומים מגוונים נוספים.