האקזיט של יוסי אביב: מכר מניותיו באורביט ב-75.6 מ' ש'

הפצת המניות נועדה להגדיל הסחירות לקראת הנפקה בנאסד"ק ■ באחרונה השתתפה החברה בכנס של בנק ההשקעות Needham כחלק מההכנות להנפקה

"התחלנו לחשוב מה אנו רוצים להיות כשנהיה גדולים", אמר לנו לפני חצי שנה אבי כהן, מנכ"ל אורביט טכנולוג'יס, במסגרת ראיון ל"גלובס". ובכן, כהן ואורביט לא רק חושבים אלא גם מבצעים, והחברה - שבמהלך השנתיים האחרונות כמעט הכפילה את שוויה פי 4 - מתכננת לבצע הנפקה ראשונית בנאסד"ק במהלך הרבעון השני של השנה, כך נודע ל"גלובס".

אורביט , המייצרת ציוד של מערכות תקשורת לוויינית עבור אפליקציות צבאיות ואזרחיות, נסחרת כרגע בשוק ההון המקומי לפי שווי של 62 מיליון דולר. במהלך השנה האחרונה עלתה המניה שלה ב-53%.

כדי להתאים עצמה להנפקה בשוק ההון האמריקני, השלימה אתמול החברה מהלך נוסף, ובמסגרתו הפיץ יוסי אביב, בעל האחזקות השני בגודלו בחברה, מניות בשווי כולל של 75.6 מיליון שקל.

אביב, כך מתברר, מכר את כל מניותיו בחברה לגופים מוסדיים בארץ ולגורמים פרטיים, ובמספרים - 2.9 מיליון מניות בקירוב לפי מחיר של 26 שקל למניה. ל"גלובס" נודע כי שלושה מנהלים בכירים בחברה רכשו יחדיו 300 אלף מניות תמורת סכום כולל של 7.8 מיליון שקל, ובכך הביעו אמון בעתיד החברה ובתמחור המניה גם לאחר גל העליות האחרון.

בעקבות המהלך הנוכחי, הפך זאב שטיין, חתנו של אביב, לבעל המניות הפרטי היחיד בחברה עם החזקה של 44.5% מההון. כרגע אין באורביט בעלי עניין מוסדיים, ושיעור ההון הצף, שעמד טרם המהלך על 22.5%, עלה בעקבותיו מעל רמה של 25%. כך תוכל מניית אורביט להיכלל מעתה והלאה במדדים שונים של הבורסה, מה שעשוי להגדיל את מחזורי המסחר בה ולרכז סביבה יותר עניין בקרב גופים מוסדיים.

הדירקטוריון רצה פיזור של המניות

אביב, נזכיר, ניסה במהלך הקיץ האחרון למכור את מניותיו אך כשל. לפי הערכות, יצר אביב קשר עם קרן יורקוויל, מהמממנות העיקריות של יצרנית השבבים טאואר. אולם, לדירקטוריון החברה היה חשוב לפזר את המניות, ולא לתת אותן לגוף אחד, כחלק מההכנות לקראת ההנפקה בנאסד"ק, ולכן המכירה לא יצאה אז לפועל. כך או אחרת, אביב הרוויח. בקיץ נסחרה מניית אורביט סביב מחיר של 21 שקל, ומאז הוסיפה לערכה 19%.

אביב (75) הגיע לאורביט לפני 18 שנה, כשמונה לדירקטור בחברה, הודות לקשריו המשפחתיים (בתו נשואה לזאב שטיין, בנו של אחד ממייסדי אורביט). שנתיים מאוחר יותר פרש מהדירקטוריון ונערך לקרב ההשתלטות על החברה יחד עם חתנו. אביב ומשפחתו שלטו קודם לכן בחברת התכשיטים פז חן.

אורביט הונפקה כשנה לפני שאביב הגיע לחברה, ונוהלה בהרמוניה על-ידי שלושת המייסדים - קרול קירשנר, יפתח שטיין ויוסי הרלב. שנה לאחר ההנפקה נפטר שטיין ובחברה נוצר משבר ניהולי, כשהרלב לקח לידיו את מושכות הניהול. שנתיים אחרי, התפצלו בעלי המניות לשני מחנות - הרלב ומולו משפחות שטיין ואביב. לאחר מספר חודשים של מאבק, ויתר הרלב על תפקידו ומניותיו בחברה, ומכר אותן לאביב תמורת 10 מיליון שקל - סכום שעכשיו, 16 שנים אחרי, מתברר כנמוך למדי.

עוד איתות להנפקה בארה"ב

איתות נוסף לכוונת החברה להפוך השנה לציבורית בנאסד"ק ניתן היה למצוא לפני כשבועיים, כשהחברה פרסמה מצגת בכנס של בנק ההשקעות האמריקני Needham. הכנס נערך בניו יורק, ואורביט הייתה החברה היחידה מבין המשתתפות בו שלא נסחרת בארה"ב. לפי הערכות, Needham עשוי להיות אחד מבנקי ההשקעות שילוו את החברה בהנפקה בשוק ההון האמריקני.

באותה מצגת ציינה החברה כי הכנסותיה ברבעון הרביעי אשתקד עמדו על 14.3 מיליון דולר - גידול שנתי של 15% וגידול רבעוני של 4%. בשנה הנוכחית צפויה החברה לרשום הכנסות של 62-65 מיליון דולר - גידול ממוצע של 19% לעומת 2010. שולי הרווח הגולמי צפויים לנוע השנה בין 38%-41% לעומת 36.3% אשתקד.

לפי הערכות, אורביט מתכננת למנף את צמיחתה השנה דרך 2-3 רכישות, וזו סיבה נוספת עבור החברה לגייס הון בשוק ההון האמריקני.

אורביט
 אורביט