"גם המהומות במצרים לא יעצרו את שוקי המניות"

יוסי אפרתי, מנהל מחלקת השקעות בחברת הכשרה ביטוח: "שוק ההון מתרגל מהר למצבים חדשים, כל עוד בצד הכלכלה נמשך השיפור"

מזרח תיכון חדש ? לא אם זה תלוי בשווקי המניות. בסקירה חודשית שפרסם יוסי אפרתי, מנהל מחלקת השקעות בחברת הכשרה ביטוח, מתברר כי המהומות במצרים לא עצרו את שוקי המניות, הממשיכים בתנופת עלייה.

"אנו נמצאים בתקופה חדשה במזרח התיכון שאיש אינו יודע מה היא צופנת, אך שוק ההון מתרגל מהר למצבים חדשים, כל עוד בצד הכלכלה נמשך השיפור. בארה"ב קצב צמיחת התוצר היה 3.2% מעבר לצפיות בשוק וגם הצריכה הפרטית הפתיעה לטובה כאשר צמחה בקצב מרשים של 4.4%".

"חברות רבות בארה"ב פרסמו את דוחותיהם לרבעון הרביעי ובסיכום ניתן לראות כי רווחיות החברות גדלה והשוק מראה סימנים אמיתיים של יציאה ממיתון ועליה על מתווה ברור של שיפור בכלכלה", הדגיש אפרתי בציינו עוד כי "התחזקות המהומות במצרים גרמו לשווקים בישראל ובעולם לרדת אך כל זאת ליום אחד בלבד, כך שבסיכום חודשי שוקי המניות המשיכו בעליות כהמשך ישיר לשנה הקודמת וכל זאת ע"ח שוקי האג"ח".

עם זאת, אפרתי העריך כי לאירועים האחרונים המצרים יכולה להיות השלכה ישירה על מחירי הנפט. "בנקים רבים בעולם כדוגמת הודו דרום קוריאה תאילנד וברזיל החלו בתהליכי העלאת ריבית בשל התייקרות מחירי הסחורות והנפט. ההערכות שלנו כי הסחורות ימשיכו בעליות כמו גם מחיר הנפט שנמצא כיום ברמות של 90 דולר לחבית. האירועים במצריים והחשש להתפשטות המהומות למדינות ערב אחרות שהם יצואניות נפט יכולה לעלות את מחירו של הנוזל השחור לרמה של 100 דולר לחבית כבר בזמן הקרוב".

האפיק המומלץ של אפרתי הוא אפיק המניות בדגש על חברות מעו"ף בשוק המקומי וכן השוק בארה"ב, וזאת "עקב תהליכים של התאוששות הדרגתית ונתונים חיוביים. גם שווקים מתעוררים בדגש על ברזיל הודו ודרום קוריאה מומלצים על ידינו". "שוק האג"ח אינו מקום טוב להימצא בו בזמן שהעולם מדבר על אינפלציה ,מחירי המזון הגואים ותהליכים של העלאות ריבית במדינות רבות בעולם אינם סביבה נוחה לשוק האג"ח ועל כן מומלץ להקטין סיכונים ולהיות באג"ח בעלי המח"מ הקצר", סיכם אפרתי.

בהתייחסו לריבית, העריך אפרתי כי בנק ישראל ימשיך ויעלה את הריבית, שכיום נמצאת ברמה של % 2.25, עד ל-3.25% בסוף שנת 2011. לגבי האינפלציה מעריך אפרתי כי היא תסתכם בשנת 2011 בכ-3%, בתחום היעד של בנק ישראל אם כי ברף העליון.