ביהמ"ש: גם אם ה-NFL תושבת, הליגה תמשיך לקבל את כספי הטלוויזיה

מדובר על סכומים בגובה 4 מיליארד דולר, שמהווים קרוב ל-50% מההכנסות של הליגה ■ המשמעות: עמדת המיקוח של השחקנים במו"מ על ההסכם הקיבוצי נחלשת

רגע לפני הסופרבול ה-45 שייערך ביום ראשון הקרוב ב"קאובויז סטדיום" בטקסס, במשחק בין גרין ביי פקרס לפיטסבורג סטילרס, ליגת ה-NFL רשמה היום (ד') הישג משפטי משמעותי ב"קרב" מול ארגון השחקנים על חידוש ההסכם הקיבוצי בין הצדדים.

בית המשפט בדאלאס קבע כי במידה והליגה וארגון השחקנים (NFLPA) לא יגיעו להסכמה לגבי חידוש ההסכם שיפוג ב-4 במארס, והליגה תיכנס להשבתה, ה-NFL תקבל עבור העונה הבאה את הכספים המובטחים לה בעבור הסכמי הטלוויזיה. מדובר על סכומים בגובה 4 מיליארד דולר, שמהווים קרוב ל-50% מההכנסות של הליגה ומהווים "תעודת ביטוח" .

המשמעות של הדברים היא שהליגה תעמוד כעת בעמדת יתרון ברורה מול ארגון השחקנים בנוגע לחידוש ההסכם בין הצדדים. אחד מסעיפי המחלוקת העיקריים הוא הנתח של השחקנים מתוך ההכנסה הכוללת של הקבוצות: ה-NFL דורשת להקטין את נתח השכר של השחקנים שעומד על כ-59.5% מכלל ההכנסות של הליגה, ולהעמידו על 41% בלבד.

גם ארגון השחקנים זכה לניצחון קטן בבית המשפט, אם כי כמעט חסר משמעות: בית המשפט קבע כי הליגה תשלם פיצויים בסך 6.9 מיליון דולר לארגון השחקנים, בגלל שבשניים מתוך חוזי הטלוויזיה (עם NBC ו-ESPN) הליגה הפרה את ההסכם עם ארגון השחקנים. ארגון השחקנים דרש פיצוי בגובה 60 מיליון דולר.

מיד אחרי הפסיקה בבית המשפט כתב דובר הליגה, גרג איאלו, בטוויטר: "השורה התחתונה: ההתדיינות על החוזה הקיבוצי החדש חייבת להיעשות על שולחן המשא ומתן ולא בבית המשפט. בואו נעשה הסכם! אם ארגון השחקנים יהיה מוכן להשקיע את אותו זמן ומשאבים במשא ומתן כמו שהוא משקיע בתביעות משפטיות, הסכם חדש יכול להיחתם לפני 4 במארס".