גלנט לבג"ץ: עשו לי משפט שדה; לינדנשטראוס חרג מסמכותו

האלוף יואב גלנט לא מקבל את ביטול מינויו לרמטכ"ל ופונה לבג"ץ: "לינדנשטראוס כלל לא היה מוסמך לקיים את החקירה שערך" ■ טירקל: "גלנט הודח בגלל השתלחות תקשורתית"

האלוף יואב גלנט מסרב לשתוק נוכח החלטת הממשלה לבטל את מינויו לרמטכ"ל. בהודעה מטעמו של גלנט, שהוגשה היום (ד') בצהריים לבג"ץ בתשובה לעתירת התנועה הירוקה, נטען כי נערך לו משפט שדה.

"מבקר המדינה לינדנשטראוס כלל לא היה מוסמך לקיים את החקירה שערך", נמסר בהודעה, "מדובר בבירור המנוגד לחוק ומהווה חריגה מסמכותו של מבקר המדינה. חקירה כזו דינה בטלות, יש בה לא רק ריב סמכויות בין מבקר המדינה ליועץ המשפטי לממשלה, אלא גם חדירה אסורה לתחום סמכותו הבלעדית של בית המשפט".

עוד טוען גלנט בהודעתו לבג"ץ כי "השתלשלות הדברים מזעזעת ומסוכנת לאין שיעור מכל פגם נטען בהתנהלותו של האלוף גלנט. אדם בא ואדם הולך, אך כשמתקבעים כללי משחק של משפט שדה, לא ניתן עוד להשיב כללי דיון ראוי על כנם".

לדברי גלנט, "כתוצאה מההתפתחויות התנהלה משך זמן רב מערכה תקשורתית חסרת תקדים בעוצמתה נגד האלוף גלנט, תעמולת זוועה כוונה להסית את דעת הקהל כנגדו וכנגד מי שמינה אותו. לא ניתן להאמין שלגל התקשורתי העוין הזה לא היתה השפעה גם על מקבלי ההחלטות השונות בעניין".

עוד מבקר בא-כוחו של גלנט, עו"ד אביגדור קלגסבלד, בהודעה לבג"ץ, את הערתו של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין מאתמול (ג'), ולפיה "ספק אם ראוי מבחינה ערכית" להותיר את מינויו של גלנט על כנו". לדברי קלגסבלד, לא היה צורך או סמכות "לנקד מפקד רב-זכויות כאלוף גלנט מן הבחינה הערכית".

אמש בתכנית "360" של זכיינית ערוץ 2 רשת הגיב גלנט לראשונה להאשמות נגדו. "זאת התפרעות. מפקירים את דמי. הפכו אותי לאויב העם", אמר גלנט, והוסיף כי לאורך כל הפרשה מצפונו נשאר נקי.

טירקל: "גלנט הודח בגלל השתלחות תקשורתית"

"גלנט הודח בגלל השתלחות תקשורתית" - כך אמר הבוקר השופט בדימוס יעקב טירקל, ראש ועדת טירקל למינוי בכירים, בראיון לקול ישראל.

לדברי טירקל, "לא יעלה על הדעת שאדם ששירת את המדינה במסירות במשך כל-כך הרבה שנים ולאורך כל-כך הרבה תפקידים יודח בצורה שכזו. הלקח הוא שהעיתונות והתקשורת הישראלית מסוגלת לרדת לתהומות ולשפל שלא העליתי על דעתי ולא הייתי מעלה על דעתי שהיא מסוגלת לרדת אליו. זה הלקח... איום ונורא שקצין כמו יואב גלנט הודח כפי שהודח".

בהתייחסו לביקורת המרומזת על עבודת הוועדה אמר טירקל: "אני מביע צער על שראש הממשלה ושר הביטחון לא העניקו לי די תמיכה. הייתי מצפה שיהיה ניסיון להגן על חברי הוועדה. מן המידע שהיה בידי הוועדה לא היתה שום סיבה למנוע את מינויו של יואב גלנט לרמטכ"ל. אומרים שאני 'חפיף', וזה מעליב. כל השנים זכיתי רק לשבחים".