המשנה למנכ"ל חח"י: "מחיר החשמל עלול לזנק ב-20%-10%"

שר האנרגיה המצרי: אספקת הגז לישראל צפויה להתעכב לפחות שבועיים ■ משה בכר, המשנה למנכ"ל חברת החשמל, בראיון לגלי צה"ל: "אין חשש לאספקת החשמל במדינה גם אם האספקה ממצרים תופסק לחלוטין. אתמול עברנו לדלקים חליפיים בתוך כשעה"

אתמול (שבת) בבוקר דווח על התקפת טרור סמוך לצינור הגז בין מצרים לישראל. על-פי דיווחים במצרים, ועל רקע המהומות במדינה, מחבלים פוצצו את הצינור שמוביל גז ממצרים לירדן וסוריה - המרוחק כ-20 ק"מ מצינור הגז של EMG המצרית, שמוביל גז ממצרים לישראל.

בעקבות הפיצוץ סמוך לאל-עריש, שגרם לשריפה, הופסקה זרימת הגז ממצרים לישראל. מקבוצת מרחב, השותפה הישראלית הבכירה ב-EMG, נמסר כי השריפה כובתה לחלוטין, וכעת עובדים על חידוש אספקת הגז - שצפוי רק בעוד שבוע. בשלב זה בודקים היבטים בטחוניים ותפעוליים ולאחר שיסיימו האספקה תחודש - וזה יכול להיות גם עניין של מספר שעות".

יצוין, כי ערוץ הטלוויזיה "אל-ערבייה" מצטט מקורות מצריים שטוענים כי הפיצוץ נגרם עקב דליפת גז מהצינור, ולא כתוצאה מפיגוע טרור.

משה בכר, המשנה למנכ"ל חברת החשמל, אמר הבוקר (א') בראיון לגלי צה"ל כי "חברת החשמל נערכה לתרחישים כאלה. לוקח לנו בערך כשעה לעבור לאספקת חשמל באמצעות תחליפי גז טבעי כמו פחם, מזוט או סולר. אין חשש לאספקת החשמל במדינה גם אם האספקה ממצרים תופסק לחלוטין".

בתשובה לשאלה על ההשלכות האפשריות על מחירי החשמל אמר בכר כי "בעלויות של מחירי הדלקים והפחם כיום בעולם, בין השאר עקב ההתרחשויות במצרים, אפשר לצפות שהמחיר יעלה ב-10% עד 20% בטווח הבינוני, עד לתחילת האספקה של גז טבעי מפרוייקט 'תמר' ב-2013".

נציין כי שר האנרגיה המצרי אמר הבוקר כי אספקת הגז לישראל צפויה להתעכב לפחות למשך שבועיים.