משכורות העתק ממשיכות: מי יקבל בונוס של 9 מ' פאונד?

מנכ"ל ברקליס צפוי להוסיף לכיסו עוד 9 מיליון פאונד על פועלו בשנת 2010 ■ דיימונד: "הייתה תקופה שהבנקים היו צריכים להתנצל בפני הציבור אך התקופה הזו חלפה"

משתלם להיות מנכ"ל ברקליס : על פי דיווחים זרים, מנכ"ל הבנק הבריטי, רוברט א. דיימונד הבן, צפוי לקבל בונוס בשווי 9 מיליון פאונד (14.5 מיליון דולר) על עבודתו בשנת 2010. על פי מקורב לנושא, הבונוס השמן יגביר את הביקורת הציבורית בבריטניה על המשכורות המנופחות של הבכירים בסקטור הבנקים.

דיימונד החל להיות מנכ"ל הבנק ב-1 ביוני, לפני מינויו כמנכ"ל הוביל דיימונד את מחלקת ההשקעות של הבנק. דיימונד אמר לאחרונה בראיון כי "הייתה תקופה שהבנקים היו צריכים להתנצל בפני הציבור אך התקופה הזו חלפה".

עוד ציין דיימונד, כי בשנתיים האחרונות החליט לוותר על הבונוס השנתי שלו ואם יעשה זאת פעם נוספת הוא יתייעץ עם משפחתו. על פי מקורבים לנושא, מסתמן כי השנה הוא לא יוותר על המענק.

דובר ברקליס מסר כי הדירקטוריון טרם קיבל החלטה סופית לגבי הבונוס. הבנק צפוי לפרסם את דוחותיו ב-15 בפברואר ולאחר מכן יתפרסם הבונוס השנתי הסופי של המנכ"ל.

מקורבים לנושא אמרו כי ייתכן שדיימונד ייקח חלק נכבד מהבונוס במניות או בדרך אחרת שאיננה בכסף מזומן. בתפקידו הקודם בבנק, הרוויח דיימונד 250 אלף פאונד בשנה כמשכורת בסיס, כמנכ"ל הבנק מרוויח דיימונדס 1.35 מיליון פאונד עם אפשרות לבונוס שנתי של עד 3.375 מיליון פאונד.