חותרים למגע: מה צפוי בכנס הסלולר הגדול בברצלונה?

הבאזז בכנס הסלולר שייפתח בשבוע הבא יהיה סביב סלולרי המשחקים של פלייסטיישן ומכשיר הפייסבוק-פון ■ "גלובס" מביא את החידושים שייצאו ממפעלי החברות הגדולות

mobile מובייל
 mobile מובייל

בשבוע הבא תיפתח בעיר ברצלונה שבספרד תערוכת הסלולר השנתית, Mobile World, שכמדי שנה צפויה למשוך אליה את רוב יצרניות הטלפונים הגדולות והקטנות בעולם. הן יציגו בימים שלאחר מכן את החידושים שלהן לשנה הקרובה, וכמו בכל שנה חברת אפל תהיה נוכחת-נפקדת - היא אמנם לא מציגה את מוצריה באופן רשמי בתערוכה, אבל ה-iPhone הוא זה שנותן את הטון לתעשייה כולה.

"גלובס" מציג את החידושים החמים שהחברות הגדולות והמובילות מתכננות להשיק לראשונה בכנס, שקו אחד משותף לרובם: הרבה מגע, תלת-ממד ושימוש רב במערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל שתלך ותצבור תאוצה.

סוני-אריקסון - מתחברת לפלייסטיישן

חברת סוני-אריקסון תציג בברצלונה בפעם הראשונה באופן רשמי את מכשיר הדגל הבא שלה - XPERIA Play. בשבוע שעבר החברה שחררה במכוון או הדליפה בטעות לרשת סרטון פרומו של טלפון המשחקים שלה, הפועל על-גבי מערכת ההפעלה אנדרואיד. הקליפ, שצולם במעין אווירה חתרנית, מציג כיצד רופא משתיל לדמות האנדרואיד של גוגל שני אגודלים למען יוכל לשחק במשחקים בקונסולה הניידת הסלולרית.

הדגם החדש מעוצב בצורה של טלפון חכם רגיל, אולם כאשר מחזיקים אותו בצורה אופקית, אפשר לקבל גם מקלדת נשלפת המכילה כפתורי משחק, בדומה לאלו שמופיעים בשלט המשחקים של הפלייסטיישן או ה-PSP של סוני.

למכשיר יש מסך מגע בגודל 4 אינץ' עם טכנולוגיית מסך של סוני בשם Bravia, שכנראה תיתן איכות תצוגה גבוהה. יש לו גם מצלמה עם חיישן של 5 מגה-פיקסל ופלאש. את המשחקים למכשיר ניתן יהיה לרכוש כנראה מחנות האפליקציות של האנדרואיד - מה שגם אמור לאפשר לישראלים לרכוש משחקים למכשיר שצפוי להגיע גם לארץ.

מלבד דגם המשחקים, סוני-אריקסון מתכננת להשיק מכשיר בשם Neo (הידוע גם בשם Vivaz 2). הדגם הקודם פעל על-גבי מערכת ההפעלה סימביאן, כאשר הדגם החדש כבר יגיע עם אנדרואיד 2.3 - מה שיאפשר לו לספק חוויית משתמש טובה בהרבה.

הוא מצויד במסך של 4 אינץ', מעבד מסוג סנאפדרגון במהירות 1 ג'יגה הרץ ומצלמה בעלת חיישן של 8 מגה-פיקסל. המכשיר יאפשר לצלם וידיאו באיכות HD ברזולוציה של 720p ויש לו גם חיבור HDMI. נתוני ה-Neo דומים למכשירים רבים של יצרניות אחרות שישיקו אותם בכנס, מה שכנראה יהפוך אותם לסטנדרט בהמשך.


סמסונג - שיפור במצלמות

סמסונג הופכת להיות אגרסיבית במיוחד בתערוכת הסלולר. בשנה שעברה היא נהגה בבריונות כאשר השתלטה מאחורי הקלעים על משבצת הזמן שבה סוני-אריקסון נוהגת באופן מסורתי לערוך את האירוע שלה, יום לפני שהתערוכה נפתחת באופן רשמי.

גם נוקיה החליטה השנה להתלבש על המשבצת הזו ובאותה שעה, וכך יוצא ששלוש יצרניות הטלפונים הגדולות יכריזו באותה השעה על היבול החדש שלהן, וינסו לזכות במנה גדושה של פוקוס לפני ההצפה של שאר החברות.

בשלב זה התוכניות של סמסונג בתערוכה עדיין סודיות, מלבד שני סרטוני וידיאו שהיא פרסמה ברשת. הקליפים הקצרים חושפים שהיא מתכננת להשיק את ממשיכו של מכשיר הגלקסי S הנמכר היום גם בישראל.

מכשיר הדגל הבא של החברה הקוריאנית, גלקסי S2, צפוי לכלול מסך מגע בגודל 4.3 אינץ' ולהתאפיין בעובי דקיק של 9 מ"מ. המצלמה תציע חיישן של 8 מגה-פיקסל עם פלאש ופוקוס אוטומטי.

סמסונג
 סמסונג

LG - נכנסת לתלת-ממד

אחרי שהתלת-ממד כבר הגיע לטלוויזיות, למחשבים הניידים והנייחים ולקונסולת המשחק הניידת של נינטנדו, זה הגיוני שגם הטלפונים הסלולריים יצטרפו לקדחת.

חברת LG צפויה להשיק את המכשיר שלה, Optimus 3D, שמה שמייחד אותו הוא מסך של 4 אינץ' המסוגל להציג סרטים בתלת-ממד ללא משקפיים. LG כבר הציגה בביתן שלה בתערוכת האלקטרוניקה הבידורית CES שהתקיימה בחודש שעבר בלאס וגאס, מסך של סלולרי, המסוגל להקרין סרטי תלת-ממד. נראה כי מעתה היא תשלב את הטכנולוגיה בסלולרי החדש שלה, שיפעל על-גבי מערכת ההפעלה אנדרואיד ויעבוד באמצעות מעבד כפול ליבה.

HTC - העיניים נשואות לפייסבוק-פון

חברת HTC, שהפכה לאחת מיצרניות הטלפונים המוערכות בשנים האחרונות, דואגת לשמור קרוב לחזה שלה את הפרטים הנוגעים להכרזות עתידיות. החברה לא הדליפה גם הפעם שום סרטון או תמונות של מכשירים, אך ההערכות הן כי היא תשיק טלפון סלולרי שימותג על-ידי הרשת החברתית הגדולה בעולם, פייסבוק.

המכשיר שיפעל על-גבי אנדרואיד, יציע שירות שיחות קוליות למשתמשי פייסבוק אחרים שישתמשו במכשיר או יגלוש ברשת החברתית באתר האינטרנט. ניתן יהיה גם לשלוח הודעות מידיות לגולשים באתר, ולקבל עדכונים על הודעות חדשות של חברים.

מכשיר נוסף שיושק ידוע בשם הקוד "פירמידה". הוא יהיה מצויד במערכת ההפעלה של גוגל בגרסה 2.3, במעבד כפול ליבה במהירות 1.2 ג'יגה הרץ של קוואלקום ובמסך מגע בגודל של 4.3 אינץ'.

נוקיה - תקוות מה-N9

בשלב הזה עדיין לא ברור מה נוקיה תשיק. ההערכות הן כי קיים סיכוי קלוש מאוד לכך שהחברה הפינית תציג את הטלפון הראשון שלה הפועל על מערכת ההפעלה MeeGo - פרי פיתוח שלה ושל אינטל.

בימים האחרונים נשמעו הערכות כי יושק מכשיר בשם N9 שיכלול מסך מגע בגודל 4 אינץ' ומעלה, מעבד אטום של אינטל במהירות 1.6 ג'יגה הרץ, יציאת HDMI והתקן GPS. אם אמנם כך יהיה, יש סיכוי שהיא תוכל לחזור לקבל את הפוקוס בכנס, לאחר שבשנה שעברה הוא נעלם שכן לא השיקה מכשיר חדש.