הזיכיון של חברת הסלולר HTC חוזר לעומרי כהן

לאחר שעזב לפני שנה וחצי את תפקידו כמנכ"ל ניופאן טלקום שהיתה יבואנית HTC עד לעת האחרונה, חוזר עומרי כהן לשמש מנכ"ל החברה, שתהיה הפעם בשליטתו

לאחר שעזב לפני שנה וחצי את תפקידו כמנכ"ל ניופאן טלקום שהייתה יבואנית HTC עד לעת האחרונה, חוזר עומרי כהן לשמש מנכ"ל החברה, שתהיה הפעם בשליטתו. כהן הוא בנו של עמיקם כהן, מנכ"ל ומייסד חברת פרטנר לשעבר וכיום מנכ"ל האצ'יסון ווטרס ויו"ר אל על. כהן הבן מקבל חזרה את הזיכיון של חברת הטלפונים מטאיוון, לאחר סכסוך מתמשך בינו לבין חברת ניופאן טלקום - חברת-בת של ניופאן לתחום הסלולר. כהן החזיק עד היום 25% מהחברה וניופאן החזיקה את השאר. בשנה וחצי מאז שעזב את תפקידו כהן המשיך לשמש דירקטור בחברה, לצד שותפים נוספים.

בכדי לפצות עצמה על ההפסד, ניופאן טלקום קיבלה את הזיכיון למותג הסלולר של Dell, לאחר שהיא כבר מייבאת לארץ את המחשבים הניידים של החברה. מאז עזיבתו של כהן הושקו דגמים בודדים מאוד אצל המפעילות הסלולריות, בניגוד למגמה בעולם שבה HTC השיקה מספר רב של מכשירים. על פי הערכות, זו אחת הסיבות לכך ש-HTC החליטה להעביר את הזיכיון המקומי שוב לידיו של כהן.

המוח מאחורי העסקה

כהן מקים בימים אלו את החברה החדשה הנקראת Touch, שתשמש כיבואן הרשמי של HTC בישראל. מכשירים חדשים של החברה צפויים להימכר בישראל תוך חודשים ספורים, משום שזמן אישור הטלפונים אצל המפעילות הסלולריות יכול להגיע לשלושה חודשים. כהן הביא את מותג HTC לארץ לפני 4.5 שנים, ונחשב למוח שמאחורי העסקה להבאת המותג, מכיוון שהצליח לקבל את הזיכיון למוצרי החברה בארץ לפני שזו זכתה לפופולריות שהיא זוכה לה כיום. HTC נחשבת זה זמן רב אחת החברות המבטיחות בעולם הסלולר, לאחר שהחברה משיקה באופן עקבי טלפונים מבוססי מערכת ההפעלה של אנדרואיד, ובאחרונה גם מכשירים מבוססי ווינדוס פון 7 - מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט לעולם הניידים. מעומרי כהן לא התקבלה תגובה.