יוצאת מכינוס נכסים: קבוצת רוכשים מחזירה את סולידו לחיים

קבוצת משקיעים ובה קרן ארגוקווסט, יוסי אשכנזי ודרגון ונצ'רס הסינית, רכשו את נכסי ופעילות החברה במטרה לאפשר לה להמשיך את פעילותה ■ הסכום מוערך בכמיליון דולר

האמונה בפוטנציאל של מדפסות התלת-ממד - שמייצרות מוצר ממשי המבוסס על סוגים של פלסטיק - חזקה כנראה ממה שנדמה. לפני שבועות אחדים נחשף ב"גלובס" כי חברת סולידו הגיעה לכינוס נכסים, ואילו כעת היא קמה לתחייה. קבוצת משקיעים ובה קרן ארגוקווסט, יוסי אשכנזי (מבעלי חברת דאקרים) ודרגון ונצ'רס הסינית, רכשו את נכסי ופעילות החברה (בעיקר קניין רוחני) במטרה לאפשר לה להמשיך את פעילותה. סכום הרכישה לא נמסר, אולם על-פי הערכות הוא כמיליון דולר.

תכננה להוביל השוק

סולידו נוסדה בשנת 2000 והיא פועלת מראש העין. ב-11 שנות חייה גייסה 11 מיליון דולר. מצבה של סולידו הורע בחצי השנה האחרונה בשל מחסור במזומנים. את רשומון ההתרחשויות ניתן למצוא בדיווחים של חברת רובוגרופ הציבורית, שהחזיקה נכון לנובמבר 2010 ב-12.5% מסולידו.

החברה, שייעדה את מוצריה לשוק ההדפסות במשרד ובבית, האמינה כי מדפסות תלת-ממד שלה, שנמכרו במחיר זול יחסית של כ-10,000 דולר - יוכלו להוביל את השוק שעתיד לפרוץ השנה לפי תחזיות חברות המחקר.

ואכן, באוגוסט האחרון הדברים נראו לרגע יותר מוצלחים כשקרן פורטיסימו של יובל כהן הודיעה על השקעה של 6 מיליון דולר לפי שווי של 15 מיליון דולר לחברה. אולם, פורטיסימו החליטה לעצור את ההשקעה, ובתוך כמה חודשים המצב התדרדר. בדו"חות הרבעון השלישי של 2010 עדכנה רובוגרופ כי הפחיתה את שווי השקעה בחברה בכמעט 40%, כך שהסתכם ב-800 אלף דולר, בעקבות הרעה בפעילות.

בתחילת 2011 מונה עו"ד יוסי משולם כמפרק זמני של סולידו ו-30 עובדיה פוטרו. כמעט מיד לאחר מכן, קיבלה קבוצת משקיעים את אישור בית המשפט לרכישת נכסי החברה.

השם המעניין בקבוצת הקונים הוא דרגון ונצ'רס הסינית, ששימשה מפיצה וסוכנת של סולידו בסין וכעת מצטרפת כשותפה. גם קרן ארגוקווסט של ג'ייסון ברזילי כמעט שלא מופיעה בשנים האחרונות כמשקיעה פעילה, ומבחינתה זו הפצעה נדירה אל אור הזרקורים.

בעקבות המהלך החברה שינתה את שמה לסולידו ספיריט. בחברה מעריכים כי "בשנה הקרובה ימכרו מאות מדפסות בעולם". כוונתה היא לחזור לפעילות מלאה, כולל גיוס עובדים שרובם יהיו מקרב העובדים שפוטרו.

לדברי אשכנזי, אחד מהמשקיעים המקוריים של החברה שהצטרף לקבוצת הרכישה, "היום אנו יוצאים לדרך חדשה עם שם חדש שמנציח את רוח היזמות והמקצוענות של סולידו. אותה רוח, יחד עם כניסתם של שותפים חדשים ומחויבים ועם ניהול נכון - תאפשר מיצוי מלא של הפוטנציאל האמיתי של סולידו ספיריט".