החלו הפיטורים בקומברס: 200 עובדים הולכים הביתה

‎‎בהמשך, צפויה החברה לפטר עוד מאות עובדים, במטרה לעבור לרווח ■ דהן: "אם פעם היינו מפטרים כי הגענו למצוקת מזומנים, כעת אנו מיישמים תוכנית אסטרטגית"‏

‎פחות מחצי שנה לאחר גל הפיטורים הקודם, שולחת היום קומברס שוב עובדים הביתה. החברה, המנוהלת על-ידי אנדרה דהן מאז אפריל 2007, החלה היום בפיטורי 200 עובדים, רובם ממשרדיה בישראל, במסגרת תהליך רה-ארגון אותו היא מיישמת כעת. בהמשך צפויה החברה, המעסיקה כיום כ-3,900 עובדים, לפטר עוד מאות עובדים במטרה לקצץ בעלויות ולעבור לרווח.

המנכ"ל דהן התייחס לפיטורים ובשיחה עם "גלובס" אמר כי "אם פעם היינו מפטרים כי הגענו למצוקת מזומנים, וממשיכים לפעול באותה צורה, כעת אנו מיישמים תוכנית אסטרטגית שמבהירה גם לנו וגם לעובדים איפה אנחנו מתמקדים, ובאילו אזורים משנים את התהליכים ואת המדידה. לצערי, יהיו בדרך שינויים כואבים שאנחנו חייבים לעשות, שכן כדי להבריא, צריך להוריד את מבנה העלויות בחברה. ההבדל הגדול ביחס לעבר, שאחרי זמן די ארוך, יש לנו תוכנית אסטרטגית ברורה".

תוכנית ההתייעלות של קומברס מגיעה לאחר שבאוגוסט אשתקד הודיע החברה כי קופת המזומנים שלה הצטמקה לכ-327 מיליון דולר בלבד, ושהיא עשויה להיקלע לבעיית נזילות ב-2011. החברה הודיעה אז על תוכנית התייעלות בת שני שלבים, כאשר השלב הראשון בוצע באוקטובר, במסגרתו פוטרו כ-400 עובדים, וכעת צפוי לצאת הדרך השלב השני בתוכנית.

לפני כשבועיים הגישה קומברס את הדו"חות המלאים לשנה הקלנדרית של 2009, מהם עולה שהכנסות החברה ירדו ב-13.6% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד והסתכמו ב-798.8 מיליון דולר, וההפסד התפעולי כמעט שהכפיל את עצמו והגיע ל-37.7 מיליון דולר.