שר האוצר יובל שטייניץ אושפז הלילה לאחר שחש ברע; הדיון בהתייקרויות במשק יתקיים הבוקר בהיעדרו

(עדכון) - שטייניץ חש ברע בלילה בעת ששהה בביתו והועבר למיון בית החולים הדסה בירושלים ■ מצבו מוגדר טוב אך הוא ישאר בבית החולים להשגחה ביממה הקרובה ■ שטייניץ: "מצבי בסדר, כנראה מדובר בשפעת והתייבשות; שכחתי אתמול לאכול ולשתות כל היום"

"מצבי בסדר, כנראה מדובר בשפעת והתייבשות, שכחתי אתמול לאכול ולשתות כל היום". כך אמר הבוקר (ד') שר האוצר, יובל שטייניץ בראיון לגלי צה"ל. בהמשך דבריו הודיע שטייניץ כי ככל הנראה ישתתף במסיבת העיתונאים הצפויה להתקיים ב-18:00. "מקווה שישחררו אותי מכל הבדיקות למסיבת העיתונאים", הוסיף שטייניץ.

בהתייחסו לגיבוי מצד נתניהו בצעדיו הכלכליים, אמר שטייניץ "זכיתי לגיבוי מראש הממשלה בכל התוכניות הכלכליות, בועדת ששינסקי בפרט ובמדיניות הכלכלית בכלל".

שר האוצר חש במהלך הלילה ברע בעת ששהה בביתו והועבר למיון בית החולים הדסה בירושלים. שטייניץ עבר בבית החולים סדרת בדיקות ובמהלך הבוקר החליט הצוות הרפואי בבית החולים להשאירו להשגחה ליממה הקרובה. מצבו מוגדר טוב. בין היתר, נבדקת האפשרות כי שטייניץ אושפז עקב עייפות שנגרמה מעומס רב.

ובתוך כך, למרות מצבו של שר האוצר המאושפז, תתקיים הפגישה אותה יזם אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו במטרה לבחון מתן הטבות לציבור בעקבות גל ההתייקרויות במשק, וזאת כתגובה ללחץ הציבורי הכבד שהופעל נגד הממשלה בשל העלאות המסים, ובעיקר בשל עליית מחירי הדלק. לשכת ראש הממשלה הודיעה כי נתניהו יכנס הערב ב-18:00 מסיבת עיתונאים, בה יודיע על מתווה להורדת מחירים במשק.

"האוצר דואג לשמור על הכספים של האזרחים"

ראש אגף התקציבים באוצר, אודי ניסן, התייחס בראיון הבוקר (ד') בגלי צה"ל למצבו של שר האוצר, וציין כי "כמו כולנו הוא היה עם שפעת ביומיים האחרונים, ואני מניח שהכל בסדר ושהוא מרגיש טוב עכשיו, אבל צריך להוריד את רף ההתלהמות בנושא - בסופו של דבר האוצר דואג לשמור על הכספים של האזרחים".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, יצא הבוקר להגנת שטייניץ, ואמר כי "יש גבול להתקפה האישית על שר האוצר ולמסע שמתנהל נגדו. אסור לשכוח שהוא זה שהצליח לייצב את הכלכלה הישראלית. יש שורת גזירות אך אין מקום להתקפה אישית ואגרסיבית שכזו כנגד שטייניץ".