צ'רלטון ללשכה: עו"ד כצמן פעל לפגוע בקווי האשראי שלנו

עו"ד ברוך כצמן: תלונת צ'רלטון - כיוון שייצגתי בהצלחה את ההתאחדות לכדורגל בהליך נגדה

עו"ד ברוך כצמן ממשרד הרצוג-פוקס-נאמן, המייצג את ההתאחדות לכדורגל וחברת ספורטפייב, מבקר בחריפות את התלונה שהגישה נגדו חברת צ'רלטון לוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין.

זאת, במסגרת הסכסוך בין הצדדים סביב זכויות השידור של משחקי ליגת העל, שהסתיים בפסק בוררות שחייב את צ'רלטון לשלם להתאחדות עשרות מיליוני שקלים.

"תלונת צ'רלטון כלל אינה ראויה לתגובה", מסר כצמן. "על פניו נראה כי מדובר בניסיון להלך עליי אימים, כאשר 'פשעי' האחד הוא ייצוג צד משפטי בהצלחה בהליך משפטי וניסיון לגבות את הכספים המגיעים למרשותיי. הריב אינו ריבי, וחבל שהגבולות מיטשטשים".

דבריו של עו"ד כצמן באו בעקבות התלונה שהגישה נגדו חברת צ'רלטון לוועדת האתיקה של מחוז תל-אביב בלשכה, בדרישה להעמידו לדין משמעתי. זאת, בטענה פעילותו של כצמן היתה במטרה לפגוע בקווי האשראי של החברה.

לפי התלונה, צ'רלטון חויבה בתשלום סכומי כסף שונים בהליכי הבוררות מול התאחדות הכדורגל, והדבר קיבל תוקף של פסק דין בבית המשפט. במהלך ההליכים מסרה צ'רלטון ערבויות בנקאיות שהוצאו בבנק לאומי, ושהופקדו בבית המשפט המחוזי בתל-אביב. לאחר סיום ההליכים פנה כצמן לבנק לאומי בבקשה לחלט את הערבויות ולפרוע אותן.

חילוט ערבויות

בנק לאומי דרש לקבל לידיו את כתבי הערבות המקוריים, ואולם כצמן כתב, כבא-כוח ההתאחדות וספורטפייב, לבנק לאומי כי מופעלים על הבנק "לחצים כבדים מצד גורמים בעלי עניין באי-מימוש כתבי הערבויות, לרבות מצד צ'רלטון ומצד בכירים בה", וכי הבנק "נזכר במפתיע, באמצעות מכתב (שהעתק ממנו נשלח לצ'רלטון - והמבין יבין), כי ברצונכם לקבל לידיכם את כתבי הערבות המקוריים".

"אין ספק כי עו"ד כצמן יודע כי בנק המוציא ערבות אוטונומית אינו יכול שלא לשלמה ולפרוע אותה למוטב, אלא על-פי צו של בית משפט", נכתב בתלונה. "במעשיו הציג אותנו כצמן כחברה עבריינית, הנוקטת אמצעים פסולים על מנת למנוע ביצוע פסק דין".

לפני כ-3 שבועות נודע כי ההתאחדות לכדורגל דורשת מצ'רלטון סכום של כ-60.5 מיליון שקל, לאחר שבית המשפט דחה את בקשת צ'רלטון לבטל את פסק הבוררות בין הצדדים, וכי חלק ניכר מסכום החוב מועבר באמצעות חילוט ערבויות.