המדינה לא תשתתף במימון המסלקה הפנסיונית

כך הודיע הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר, עודד שריג, לדירקטוריון החברה להקמת המסלקה המרכזית

המדינה לא תשתתף במימון הקמתה של המסלקה הפנסיונית - כך הודיע הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר, עודד שריג, לדירקטוריון החברה להקמת המסלקה המרכזית. ההבהרה יצאה מיד לאחר אישור הקמת מסלקה פנסיונית בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות בכנסת.

במקביל, הניח השבוע שריג בישיבת דירקטוריון המסלקה אקדח מאיים על השולחן, כדי לזרז את הקמת המסלקה הפנסיונית המרכזית, ואמר כי החקיקה שאושרה תאפשר לאוצר להוציא מכרז לבחירת גורם מקים ומתפעל אחר למסלקה, וגם להקים יותר ממסלקה אחת, כך נודע ל"גלובס".

בעקבות פניית דירקטוריון חברת "המסלקה לחיסכון לטווח ארוך", בראשות היו"ר מאיר שביט, לבחינת סיוע ממשלתי למימון המסלקה - המוערך בעשרות מיליוני שקלים - השיב שריג באופן שאינו משתמע לשתי פנים באומרו: "מאחר שהצעת החוק מאפשרת הקמת יותר ממסלקה אחת, איננו סבורים כי על המדינה לעזור במימון לחברה מסוימת". שריג הוסיף וכתב במכתב לשביט כי "הקדמת הפעלת המסלקה תקצר את פרק הזמן שיידרש למסלקה להחזר ההשקעה ולהגעה לאיזון תפעולי".

זה כמה שנים שהאוצר מנסה להקים מסלקה פנסיונית, ולשם כך קידם הקמת חברה בבעלות משותפת של שחקנים בשוק הפנסיוני, שתקים את המסלקה. לצורך כך מינה האוצר את שביט, לשעבר הממונה על שוק ההון באוצר, לנהל את המסלקה. שריג רואה בהקמת המסלקה את אחד היעדים המרכזיים בכהונתו, ולפיכך זירז את הקמתה בשנה החולפת באופן משמעותי.

מוקדם יותר השבוע אישרה ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק להקמת המסלקה הפנסיונית. במסלקה מקווים לסיים להכין עד סוף מארס הקרוב את ה-RFP (בקשה להציע הצעות) המיועד בעיקר לגופי IT לביצוע אפיון מפורט למסלקה, לבנות אותה ולהפעילה. בכוונת המסלקה, לפי שעה, להוציא את ה-RFP לשוק במהלך אפריל, בהתאם לרצון הממונה לזרז את ההליך.