עיני: "גם נתניהו הבין שחבילת הקלות המס לא מספיקה"

יו"ר ההסתדרות הביע תקווה כי הידברות עם האוצר ועם נתניהו השבוע ימנע השביתה הכללית המתוכננת לעוד פחות משבועיים ■ "גם נתניהו הבין שהחבילה לא מספקת"

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ממשיך קדימה במאבקו כנגד גל ההתייקרויות במשק. בראיון לגלי צה"ל אישר עיני כי ראש הממשלה נתניהו פנה אליו וכן לשותפיו למאבק - נשיא לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים שרגא ברוש וכן יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט - והציע להם להיכנס למשא ומתן ולהידבר בנושא.

"גם נתניהו הבין שהחבילה לא מספקת ושצריך לשפר אותה", אמר עיני ופירט: "החבילה היא מעורפלת, היא לא ברורה; בדקתי את מחיר המים בסוף השבוע, הממשלה לא הורידה ולו שקל אחד במחיר המים. גם נושא שכר המינימום לא ברור לחלוטין: על מי הוא חל? על מי הוא לא חל? ומה יהיה על מחירי הלחם".

לדבריו של יו"ר ההסתדרות, החליטו בארגון "להיענות לבקשתו של ראש הממשלה ולהיכנס למו"מ למספר ימים", אך טרם נקבע מועד לדיון כזה. עם זאת, לדברי עיני אין בהסכמה להידברות משום ביטול של איום השביתה: "פעולות המחאה לא מפסיקות: הן מגיעות מלמטה - היום יגיעו המפגינים למשרד ראש הממשלה בירושלים ויבהירו שהציבור מרגיש שהוא צריך לומר לממשלה עד כאן".

עיני, שארגונו כבר הכריז סכסוך עבודה רשמי במשק ביום ה' האחרון המאפשר למעשה לארגון להשבית את המשק כולו תוך פחות משבועיים, הבהיר כי הוא "מקווה שלא ניאלץ להגיע למצב של שביתה - אבל אם נגיע, נעשה זאת על מנת לשפר ולו בקצת את המצב החברתי במדינת ישראל".