שוק ההיכרויות באינטרנט מגלגל 43 מיליון שקל בשנה

מחקר של דן אנד ברדסטריט מגלה כי 40,000 איש גולשים מדי יום באתרי ההיכרויות המרכזיים ■ האיום על השוק: הפופולריות של פייסבוק נוגסת במהירות באתרי ההיכרויות

בעוד שמוכרי הפרחים, השוקולדים, הדובונים, מארזי השי, בתי הספא ואלה המציעים חבילות הכוללות את כל אלה ביחד מרכזים את המאמצים סביב "וולנטיינ'ס דיי" החל היום - יש מי שנהנים מהמרדף אחר האהבה לאורך כל השנה.

נתונים של חברת דן אנד ברדסטריט ישראל מצביעים על כך ששוק ההיכרויות באמצעות האינטרנט בישראל מגלגל סכום אדיר של 43 מיליון שקל בשנה. על פי ההערכות של כלכלני החברה, לא פחות מ-40 אלף איש גולשים מדי יום באתרי ההכירויות המרכזיים - כאשר נתח השוק הגדול ביותר שייך למפעילת האתרים "Jdate" ו-"קופידון", חברת ספארק נטוורק המחזיקה בנתח של כ-30%. אתרים פופולריים נוספים הם Lovely, זוגי ובליינד דייט.

במקביל, מצביעים בדן אנד ברדסטריט את אתרי הנישה המותאמים לצורכי השוק כמו אתרי היכרויות לקהילה ההומו-לסבית, אתרים מיוחדים לאקדמאים, היכרויות לגיל השלישי ואפילו אתרי הכירויות לבעלי מוגבולויות. "מדובר באתרים שמבצעים איזשהו סינון ראשוני עבור המשתמשים - ולכן הם נהנים היום מפופולאריות גוברת בישראל, בדומה למגמה העולמית", מסבירים שם. נקודה נוספת עליה מצביעים היא הכניסה של פורטלים ושחקנים מרכזיים בשוק האינטרנט, כמו יד-2, NRG ו-וואלה!, לשוק ההיכרויות המקוון.

ויש גם איום: על-פי ההערכות, עשויה הרשת החברתית פייסבוק לנגוס באופן משמעותי בהצלחה של האתרים, וזאת לאור היקף השימוש המאסיבי באתר (כ-41%), בעיקר בקרב גילאי 18-34, אשר תופס במידה רבה את מקומן של הרשתות.