שוקי גלייטמן ולואיס מייברג - במכרז למפעיל סלולר

גלייטמן, לשעבר המדען הראשי בתמ"ת ומנכ"ל שרפ"ק טכנולוגיות, וכיום בין היתר קונסול הכבוד של סינגפור בישראל, ממלא את משבצת המשקיע הישראלי בהתאם לדרישות המכרז

קבוצת "סלקט תקשורת", המתמודדת במכרז למפעיל סלולרי נוסף, נחשפת. הקבוצה שהייתה עד לאחרונה בגדר תעלומה ובשוק העריכו שהיא לא מתמודדת רצינית, מתבררת כלא נכונה. ל"גלובס" נודע כי מאחורי סלקט תקשורת עומד, בנוסף למשקיע שכבר נחשף, מייקל גלפנד, איש עסקים יהודי-אמריקני בשם לואיס מייברג, שהוא הבעלים של חברות השקעה וקרנות ניהול בארה"ב. מייברג יהיה שותף פעיל ביחד עם מייקל גלפנד, שהוא רופא במקצועו, אך אינו עוסק בתחום כבר הרבה שנים, ועוסק בעיקר בהשקעות בארה"ב.

מייברג נמנה עם מייסדי חברת קרנות הנאמנות פרופאנד אדבייזורז (ProFund Advisors), שהיא מהמובילות בארה"ב בהיצע קרנות שמתחקות אחרי מדדי מניות. החברה פועלת מהעיר בתסדה שבמדינת מרילנד. מייברג מכהן כנשיא החברה משנת 1997, ומאחוריו יותר מ-20 שנות ניסיון בתעשיית השירותים הפיננסיים ובבנקאות השקעות.

ב-1986 הוא הקים את נשיונל קפיטל קומפניס, בנק השקעות שגם הוא פעל מבתסדה והתמחה במיזוגים, ברכישות ובחיתום הנפקות של מניות בתעשיית השירותים הפיננסיים. מייברג ניהל גם את קרן הגידור של בנק זה.

עוד נודע ל"גלובס", כי המשקיע הישראלי שעומד מאחורי הקבוצה, הוא איש ההון-סיכון שוקי גלייטמן, לשעבר המדען הראשי במשרד התמ"ת ומנכ"ל שרפ"ק טכנולוגיות, וכיום בין היתר קונסול הכבוד של סינגפור בישראל. על פי הוראות משרד התקשורת, נזכיר, חייב בעל הרישיון שיהיה בקבוצה שלו משקיע ישראלי, לפחות ב-5% מהמניות.

בכך, למעשה, מוסר הלוט מעל הקבוצה, שעם פרישתה של קבוצת גרמזיאן מהמכרז למפעיל סלולרי, מהווה את הקבוצה הרביעית שמתמודדת בו.

עוד נודע ל"גלובס" שהחברה הסינית ZTE , שהיא חברה שעוסקת בתחום תשתיות התקשורת, סייעה לקבוצה במסגרת ההיערכות ההנדסית שלה ובצד העסקי, מי שסייע לה היתה חברת רן שטוק, ייעוץ וניהול עסקי.

תרעומת במירס

העובדה ש-ZTE עובדת עם קבוצת סלקט ומצד שני עובדת גם עם חברות נוספות כמו זו של חזי בצלאל, שאף הוא מתמודד במכרז, היא לרועץ, משום ש-ZTE מתמודדת גם במכרז להקמת רשת סלולרית לדור 3 עבור מירס. במירס לא אוהבים את העובדה הזאת, ואף הביעו על כך תרעומת, שכן ישנו כאן חשש לניגוד עניינים, על רקע השמועות ש-ZTE אף עשויה להיות בעלת מניות בקבוצה של חזי בצלאל.

אתמול (ב') נאלצו נציגי ZTE בארץ, שמעון ממו ויעקב בלוטנר, להסביר ש-ZTE, ככל הידוע להם, איננה שותפה במיזם של בצלאל וכי היא אינה מתכוונת להיות בעלת מניות באף מיזם תקשורת.

נזכיר עוד שמי שמוביל את קבוצת סלקט תקשורת הוא נועם פינק. החברה מקבלת ייעוץ רגולטורי מד"ר יזהר טל, לשעבר היועץ המשפטי של משרד התקשורת וייעוץ משפטי ממשרד וקסלר ברגמן, באמצעות עו"ד עופר יענקביץ'.

סלולר
 סלולר