"נובל אנרג'י תחל לקדוח בקפריסין כבר בתחילת 2012"

אמר שר המסחר התעשיה והתיירות של קפריסין בטלוויזיה הממלכתית שקיים פגישה עם בכירי נובל אנרג'י בניקוסיה ■ עפ"י הערכות ב"בלוק 12" שבים הקפריסאי מצויים 10 TCF של גז טבעי

"נובל אנרג'י תתחיל בקידוח הגז הטבעי הראשון בחופי קפריסין כבר בתחילת שנת 2012", כך אמר הערב (ג') שר המסחר התעשיה והתיירות של קפריסין בטלוויזיה הממלכתית, על פי דיווחים ברויטרס. "כוונתם היא להתחיל בקידוח בהקדם האפשרי" אמר השר אנטוניס פאכאלידס לאחר שקיים פגישה עם בכירי נובל אנרג'י בניקוסיה.

נובל מחזיקה בזכויות לביצוע קידוח אקספלורציה בבלוק הדרום מזרחי של הים הקפריסאי הידוע בשמו "בלוק 12" שנמסר לנובל אנרג'י ב-2007 והינו הרשיון היחיד שחליקה קפריסין עד היום.

על פי הערכות של מומחי אנרגיה מקומיים מכיל 10 TCF של גז טבעי, גדול מ"תמר" (8.5 TCF ) אך קטן מ"לוויתן" (16 TCF), הפרוייקטים הישראליים שגם בהם שותפה גם נובל אנרגי בשיעור משמעותי. הבלוק המדובר גובל באתר הקידוח בו נמצאת תגלית "לוויתן" בישראל. נזכיר כי ישראל וקפריסין הסכימו לאחרונה על קווי הגבול בין התגליות.

פאכאלידס אמר כי נובל יכולה להתחיל בקידוחים עוד השנה, אך הוסיף כי יתכן וענייני רישוי יעכבו מעט את התהליך והעריך כי הקידוח יחל בתחילת שנת 2012.

קפריסין צפויה לפרסם, ככל הנראה בחודש מאי, מכרזים ל-13 בלוקים נוספים של רישיונות חיפושים. משפחת גרמזיאן ויזמים נוספים הפעילים בתחום חיפושי הנפט והגז במימי ישראל צפויים להשתתף במכרזים שתפרסם קפריסין בחודשים הקרובים.